Ферари записа историческа победата в първия кръг за сезон 2025 в WEC. Италианският производител финишира на първите три места в надпреварата на пистата в Катар. Победата грабна прототип №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Второто място зае клиентската машина на AF Corse №83 с пилотите Роберт Кубица/Йе Ифей/Фил Хенсън. Последното място на подиума остана за Ферари №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.
FERRARI WIN THE QATAR 1812KM!
#WEC #Qatar1812km @FerrariHypercar @AFCorse pic.twitter.com/x0uvYvJMMs
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
Катар прие кръг №1 за сезон 2025 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC). Надпреварата носеше името „Катар 1812 км“ и се проведе на добре познатата Лосаил с дължина 5.419 км и разположена до едноименния град. Миналата седмица тук се проведе откриващия прологю
We are LIVE from Qatar.
Watch the 2025 opening round now on https://t.co/B3OAfJ9JnF#WEC #Qatar1812km pic.twitter.com/CJRDE7QfMV
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
При хиперавтомобилите участват Тойота, Ферари, Кадилак, Порше, БМВ, Алпин и Пежо. Към тях се присъедини Астън Мартин, докато Ламборгини напусна и двата класа на шампионата. В клас LMGT3 новият производител е Мерцедес.
Ферари спечели и квалификацията, която се проведе в четвъртък вечерта. Най-доброто време отново беше за прототип №50, следван от БМВ М WRT №15, Ферари №51, двете машини на Кадилак, БМВ М WRT №20, Тойота №7, AF Corse №83, Алпин №35 и Пежо №93. В дъното на колоната бяха двете машини на Астън Мартин, както и Тойота №8.
Who’s starting the race for your favourite team?
Check out the drivers’ grid below
#WEC #Qatar1812km @lusailcircuit pic.twitter.com/DuUFRTF8JC
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
Ферари №51 поведе колоната след летящия старт в Катар. Второто място се държеше от Ферари №50, следвано от БМВ М WRT №15, Тойота №7, Кадилак №12, Кадилак №36 и AF Corse №83. Стартът в Катар мина чисто и без никакви инциденти.
Вижте тази публикация в Instagram.
Ферари водеше колоната след първите два часа от състезанието в Катар. Скудерията имаше много силно темпо и се откъсваше от своите преследвачи. Зад тях се намираха едната машина на Алпин, една на БМВ М WRT и по една на Тойота и Пежо. По-назад Астън Мартин №009 имаше проблем с едната врата. Това накара Марко Сьоренсен да влезе в бокса. Другият прототипи пък имаше слабо темпо и се сблъска с проблеми.
Aston Martin Valkyrie door flies off mid-race
This is not what the team needed.
Watch live on https://t.co/IPZa0nw0B2
#WEC #Qatar1812km @lusailcircuit pic.twitter.com/i8iTfEyPdw
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
С напредване на състезанието на пистата излезе сейфти кар заради инцидент в клас LMGT3. Двата прототипа на Кадилак се удариха по време на този период, след като Алекс Лин не спря навреме и се заби в задната част на автомобила на Дженсън Бътън. Това нанесе поражения по двете машини и ги накара да влязат в бокса. Това позволи на Ферари да окупира първите три позиции в класирането.
Disaster for Cadillac!
Teammates Jenson Button and Alex Lynn collide into each other under the safety car!
Watch live on https://t.co/IPZa0nw0B2
#WEC #Qatar1812km @lusailcircuit pic.twitter.com/no6VarzHTf
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
Ферари продължи да доминира след навлизане във втората половина на Катар 1812 км. Лидерството се разменяше между трите машини на италианския производител. По-назад имаше оспорвана битка между Тойота и БМВ, както и между Пежо и Порше. Астън Мартин №009 пък се завъртя и прекара известно време в зоната за сигурност. Междувременно втората машина на британците с №007 приключи участието си в надпреварата заради технически проблем
The #007 Valkyrie is out of the race.
However, the journey continues with #009 still in the running and invaluable data gathered for the team.#WEC #Qatar1812m @lusailcircuit @AMR_Official @Heart_Of_Racing pic.twitter.com/1oNaNYjb7J
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
Ферари №50 поведе колоната след последните спирания в бокса. Отзад машината на Скудерията с №51 се движеше зад AF Corse №83. В крайна сметка победителите от последното издание на 24-те часа на Льо Ман грабнаха победата, след като Антонио Фуоко пръв пресече старт-финалната линия. Зад него Роберт Кубица удържа второто място въпреки атаките от страна на Алесандро Пиер Гуиди. Така Ферари записа историческа тройна победа в Катар и общо четвърти успех откакто се присъедини в категорията Hypercar на WEC.
FERRARI LOCKOUT for the Season Opener
The first ever Hypercar podium sweep for Ferrari!#WEC #Qatar1812km @AFCorse @FerrariHypercar pic.twitter.com/rkcg9yBVe0
— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) February 28, 2025
Четвъртото място остана за БМВ М WRT №15 с пилоти Кевин Магнусен/Рафале Марчиело/Дрис Вантор. Петото и шестото място бяха заети от Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава и №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис. В топ 10 влязоха още БМВ М WRT с пилоти Робин Фрайнс/Рене Раст/Шелдън ван дер Линде, Кадилак №12 с екипаж Алекс Лин/Уил Стивънс/Норман Нато, Пежо №93 с пилоти Микел Йенсен/Пол ди Реста/Жан-Ерик Верн и Порше Пенске №5, карано от Жулиен Андлауер/Михаел Кристенсен/Матьо Жамине.
Вижте тази публикация в Instagram.