Начало Други Ферари записа историческа тройна победа в първия кръг от WEC в Катар

Ферари записа историческа тройна победа в първия кръг от WEC в Катар

Ферари 499P в Катар
снимка, Ферари

Ферари записа историческа победата в първия кръг за сезон 2025 в WEC. Италианският производител финишира на първите три места в надпреварата на пистата в Катар. Победата грабна прототип №50 с екипаж Антонио Фуоко/Мигел Молина/Никлас Нилсен. Второто място зае клиентската машина на AF Corse №83 с пилотите Роберт Кубица/Йе Ифей/Фил Хенсън. Последното място на подиума остана за Ферари №51 с екипаж Антонио Джовинаци/Алесандро Пиер Гуиди/Джеймс Каладо.

Катар прие кръг №1 за сезон 2025 в световния шампионат за издръжливост на ФИА (WEC).  Надпреварата носеше името „Катар 1812 км“ и се проведе на добре познатата Лосаил с дължина 5.419 км и разположена до едноименния град. Миналата седмица тук се проведе откриващия прологю

При хиперавтомобилите участват Тойота, Ферари, Кадилак, Порше, БМВ, Алпин и Пежо. Към тях се присъедини Астън Мартин, докато Ламборгини напусна и двата класа на шампионата. В клас LMGT3 новият производител е Мерцедес.

Ферари спечели и квалификацията, която се проведе в четвъртък вечерта. Най-доброто време отново беше за прототип №50, следван от БМВ М WRT №15, Ферари №51, двете машини на Кадилак, БМВ М WRT №20, Тойота №7, AF Corse №83, Алпин №35 и Пежо №93. В дъното на колоната бяха двете машини на Астън Мартин, както и Тойота №8.

Ферари №51 поведе колоната след летящия старт в Катар. Второто място се държеше от Ферари №50, следвано от БМВ М WRT №15, Тойота №7, Кадилак №12, Кадилак №36 и AF Corse №83. Стартът в Катар мина чисто и без никакви инциденти.

Ферари водеше колоната след първите два часа от състезанието в Катар. Скудерията имаше много силно темпо и се откъсваше от своите преследвачи. Зад тях се намираха едната машина на Алпин, една на БМВ М WRT и по една на Тойота и Пежо. По-назад Астън Мартин №009 имаше проблем с едната врата. Това накара Марко Сьоренсен да влезе в бокса. Другият прототипи пък имаше слабо темпо и се сблъска с проблеми.

С напредване на състезанието на пистата излезе сейфти кар заради инцидент в клас LMGT3. Двата прототипа на Кадилак се удариха по време на този период, след като Алекс Лин не спря навреме и се заби в задната част на автомобила на Дженсън Бътън. Това нанесе поражения по двете машини и ги накара да влязат в бокса. Това позволи на Ферари да окупира първите три позиции в класирането.

Ферари продължи да доминира след навлизане във втората половина на Катар 1812 км. Лидерството се разменяше между трите машини на италианския производител. По-назад имаше оспорвана битка между Тойота и БМВ, както и между Пежо и Порше. Астън Мартин №009 пък се завъртя и прекара известно време в зоната за сигурност. Междувременно втората машина на британците с №007 приключи участието си в надпреварата заради технически проблем

Ферари №50 поведе колоната след последните спирания в бокса. Отзад машината на Скудерията с №51 се движеше зад AF Corse №83. В крайна сметка победителите от последното издание на 24-те часа на Льо Ман грабнаха победата, след като Антонио Фуоко пръв пресече старт-финалната линия. Зад него Роберт Кубица удържа второто място въпреки атаките от страна на Алесандро Пиер Гуиди. Така Ферари записа историческа тройна победа в Катар и общо четвърти успех откакто се присъедини в категорията Hypercar на WEC.

Четвъртото място остана за БМВ М WRT №15 с пилоти Кевин Магнусен/Рафале Марчиело/Дрис Вантор. Петото и шестото място бяха заети от Тойота №8 с екипаж Себастиен Буеми/Брендън Хартли/Рио Хиракава и №7 с екипаж Камуи Кобаяши/Майк Конуей/Ник де Врис. В топ 10 влязоха още БМВ М WRT с пилоти Робин Фрайнс/Рене Раст/Шелдън ван дер Линде, Кадилак №12 с екипаж Алекс Лин/Уил Стивънс/Норман Нато, Пежо №93 с пилоти Микел Йенсен/Пол ди Реста/Жан-Ерик Верн и Порше Пенске №5, карано от Жулиен Андлауер/Михаел Кристенсен/Матьо Жамине.