Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ферари разработва нови бутала чрез 3D принтиране

Ферари разработва нови бутала чрез 3D принтиране

135
0
двигател,Ферари

Екипът на Ферари ще се опита да внедри нови бутала за задвижващата си система през тази година, които са разработени благодарение на използването на т.н. 3D принтиране, съобщава motorsport.com. За момента от Скудерията не афишират никакви цели за тази година, но се смята, че в Маранело се работи здраво за новия сезон, за да може тимът да направи нужната крачка напред, за да се бори с Мерцедес и Ред Бул за победите този сезон.

Според информацията е възможно в новият болид, който ще бъде представен на 24 февруари, да е с двигател, в който да са внедрени бутала с иновативен дизайн, които да са само първата стъпка от развитието на проекта. В департамента по моторите Саси Лоренсо и Енрико Гуалтери се надявали да завършат смелите промени по-скоро, които могат да донесат голяма крачка напред по отношение на представянето на задвижващата система.

Според техническия директор Матиа Биното се очаквало рязък голям напредък по отношение на агрегата, благодарение на финалния дизайн на буталата, който можело да няма много общо с този от версията за 2016 г. Основната промяна щяла да бъде в процеса на горене, като налягането в горивната камера щяло да се увеличи значително в резултат на работата в последно време по запалителна система с турбулентна струя.

Предполага се, че става въпрос за нов микро-инжектор, разработен от Magneti Marelli, който помага да се осигури перфектния пламък за горивната камера, за да се подобри представянето, а в същото време да се намали изразходването на гориво, което ще доведе до по-ниска консумация. Промените щели да поставят двигателят по огромно натоварване – налягане от порядъка на 400 бара, плюс голямо увеличение на температурата, което застрашава сериозно и издръжливостта.

За да се справи с това, тимът се е насочил към разработването на нова концепция за буталата, за направата на които да се използва легирана стомана, а не широко използвания алуминий. С нея е търсено постигането на по-голяма надеждност при огромните натоварвания. Алуминиевите сплави по принцип са по-леки, но по-малко издръжливи при екстремни товари и съответно по-податливи на деформация.

Проблемът при тази концепция е повишаването на теглото на буталата. Затова се използват най-новите достижения на технологията на 3D принтирането за направата на специални сплави само с един или няколко слоя от определен материал, който би позволил създаването на сложни форми за буталата, които досега не са били възможни. 

Още подробности за новия болид на Ферари четете в брой 201 на списание ClubS1, което ще е на пазара в края на тази седмица