ФИА може да извади някои писти от календара на F1 в бъдеще. Това заяви Мохамед бин Сулайем. Според неговите думи, писти като Лосаил и Ред Бул Ринг трябва да решат проблемите си, свързани с ограниченията. В противен случай двете трасета рискуват да загубят местата си в графика на F1.
Проблемът с границите на пистата бе една от основните теми по време на рейс уикенда в Лосаил. Тогава бяха регистрирани голям брой нарушения от страна на пилотите. Стюардите на свой ред трябваше да налагат наказания и да изтрият редица обиколки. Това на свой ред доведе до сериозно объркване след края на петъчната квалификация
Ограниченията на пистата бяха критикувани както от пилотите, така и от д-р Хелмут Марко. Съветник на Ред Бул дори се пошегува, че резултатите от състезанието в Катар са щели да бъдат ясни в понеделник сутринта.
По-рано тази година имаше сериозен проблем с границите на трасето в Австрия. В крайна сметка стюардите се нуждаеха от няколко часа, преди да публикуват финалните резултати и да накажат дадени пилоти. Оказа се, че в деня на състезанието са били регистрирани 83 нарушения.
Президентът на ФИА също не бе никак доволен от проблемите с границите на трасето в Катар. Той ясно заяви, че подобни ситуации са неприемливи. Според него, промяната не се състои в това ФИА да следи по-ефективно за спазването на правилата, за да спре всички нарушители.
Бин Сулайем вярва, че пистите, които имат ясен проблем с ограниченията – като Лосаил и Ред Бул Ринг – трябва да направят нужните промени. Така пилотите няма да се изкушават да правят нарушения и да печелят нечестно предимство.
„Абсолютно сте прави за това нещо. Имахме същия проблем в Австрия, там бяха направени повече от 1200 [нарушения]. Трябва да кажа, че поздравявам стюардите, защото те го забелязаха. Но дали това е правилното решение? Не“, коментира Бин Сулайем. „Решението е да се подобри самата писта. Знам, че някои се противопоставят, но ако не го направят, то няма да има състезание там. Всичко е толкова просто. Не можем да си позволим повторение на тези неща в бъдеще.“
Преминаването през бордюрите също беше един от основните проблеми в Лосаил. Оказа се, че това натоварва прекалено много гумите на Пирели. Това накара ФИА да заповяда на пилотите да не карат повече от 18 обиколки с един комплект гуми. По този начин броят на спиранията в Лосаил беше минимум 3.
Бин Сулайем добави, че местата, на които има проблеми с границите на трасето, трябва да променят конструкцията на бордюрите
„Трябва да намерим решение. Едно от решенията е да направим бордюрите малко по- хлъзгави при преминаване. Никой не може да спре пилотите, освен самите пилоти“, обясни президентът на ФИА. „Можем да помислим за височината [на бордюрите]. Повреждат ли се автомобилите? Може би има възможност за поставяне на чакъл, но при този случай трябва да сме много внимателни. Колко дълбок е чакълът? Не искате никой да затъне. Колко голям е чакълът? Не искате колата да се повреди. Това е един тънък баланс.“
„Дали ще го направим? Трябва да го направим. Трябва да се вслушваме най-вече в мнението на пилотите и в обратната връзка с тях. Ще трябва да го направим спешно, защото трябва да се приложи за следващата година. Не можем да си позволим такива неща, особено когато ги виждаме през цялото време“, каза още Бин Сулайем.
Engrossing round table session with Middle East media at the Qatar Grand Prix to discuss the growth of motorsport and mobility in the region. pic.twitter.com/4ed3NlaOzJ
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) October 8, 2023