Начало WRC News ФИА все по-близо до финализирането на новите технически правила за WRC

ФИА все по-близо до финализирането на новите технически правила за WRC

237
0
ФИА WRC
снимка, Ред Бул Контент Пуул

ФИА е все по-близо до финализирането на новите технически правила за WRC. Темата беше обсъдена по време на последното заседание на Световния съвет за автомобилен спорт в Макао. След него стана ясно, че ще има горна граница на разходите и че новите автомобили ще бъдат със сходни характеристики на тези, които в момента се използват в Рали1, но в същото време ще се доближат до Рали2.

Новите технически правила в WRC за 2027 г. са все по-близо до пълно финализиране. Вчера одобри усъвършенствани правила за шаситата.

Техническият правилник на WRC за 2027 г. беше сред темите, които бяха обсъдени на последното Световния съвет за автомобилен спорт. То се проведе по-рано тази седмица в автономния китайски град Макао

Миналия месец Комисията на WRC разкри, че по време на заседанието ще представи редица подобрения на регламентите, които бяха обявени миналия декември.

Основните от тях са свързани с шасито. Тук се включват изискванията за използване устойчиви материали, критериите за хомологация и определянето и формата на вътрешния обем. Целта е да има по-голяма свободна около този обем, за да могат производителите да имат по-гъвкави проекти.

Възможността производителите и конструкторите да приспособяват различни типове шасита върху вече дефинираното шаси с пространствена рамка за 2027 г. се разглежда като ключова част от регламента за привличане на повече производители и участници в WRC. Това е целта на ФИА вече няколко години. За нещастие, шампионатът не се оказа достатъчно привлекателен за нови производители след правилата за Рали1 от 2022 г. Затова ФИА направи промени за тази година, включващи премахване на хибридния модул.

Както беше съобщено по-рано, WRC автомобилите за 2027 г. ще бъдат произведени при бюджетна рамка от €345 000. Очаква се автомобилите да имат сходни характеристики с настоящите автомобили за Рали1, но ще използват двигатели с вътрешно горене и компоненти за Рали2. Конструкцията на шасито ще бъде отворена за частни компании, както и за производители на оригинални двигатели. Разбира се, че поне две такива компании работят активно по проекти.

По-рано тази седмица ФИА ратифицира промените, свързани с шаситата, обсъдени от Комисията на WRC. В същото време тя предложи визуализация на шасито от 2027 г.

„Световният съвет одобри едно от последните парчета от завладяващия пъзел, който се събира, за да отбележи началото на чисто нова ера за Световния рали шампионат на ФИА от 2027 г.“, се казва в изявление на ФИА.

„Правилникът за WRC27, получил зелена светлина от Световния съвет през декември 2024 г., претърпяваше последните си уточнения и актуализации през последните шест месеца. Последното потвърждение на референтните обеми за каросериите затвърждава ангажимента, поет от ФИА, да постави гъвкавостта в основата на този правилник.“

„За да се постигне това, правилата определят зона, в която трябва да бъдат разположени всички панели на каросерията. В рамките на този обем производителите и конструкторите имат свободата да мащабират и интегрират почти всякакъв дизайн.“

„Тази ключова характеристика на правилника означава, че през 10-годишния цикъл на правилника до 2037 г. могат да бъдат въведени автомобили от седани до хечбеци, кросоувъри и напълно индивидуални дизайни. Всичко това не трябва да оказва влияние на представянето.“

Очаква се окончателните детайли на WRC правилника за 2027 г. да бъдат потвърдени до края на август. Това е доста кратък срок, предизвикващ безпокойство у настоящите WRC екипи. Някои от тях вече са започнали да проектират шасита и да правят симулации на краш тестове вече са в ход. Реалните краш тестове трябва да се проведат през юли и август.

До момента нито един производител не е потвърдил официално, че разработва автомобил за 2027 г. Очакванията са Тойота да продължи участието си в WRC и да не намалява програмата си. Същевременно Хюндай и М-Спорт Форд тепърва ще обявят плановете си. Корейският производител няколко пъти изрази разочарованието си от новите правила, които се фокусират изцяло върху двигател с вътрешно горене. Очаква се в бъдеще да има по-голяма гъвкавост относно задвижванията. Хюндай все още не е обявил дали ще участва догодина. Очакванията са марката да остане в шампионата, но да намали програмата си.