Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Гари Андерсън: ФИА може да се заинтересува от определени решения на Ферари

Гари Андерсън: ФИА може да се заинтересува от определени решения на Ферари

4481
0
Ферари SF-23
снимка: Ферари

ФИА може да се заинтересува от определени решения на Ферари според Гари Андерсън. В анализ за the-race.com на новото SF-23 той обръща внимание на скобите на предното крило на колата.

„Предното крило е различно в сравнение с миналата година. Конструкцията му ще води да сравнително постоянен въздушен поток между вътрешната част на предните колела и шасито при различни ъгли на крилото в тази област. Така ще се създаде възможно най-голямо чистете на вихрите – тези от горната част на крилото и тези от гумите.“

„Скобите (между трети и четвърти елемент на крилото) вадят вихрите навън. Ферари се съсредоточи максимално върху чистенето им. Това е нещо, което правилата целят да намалят колкото се може повече и очаквам ФИА да разгледа внимателно скобите“, написа Гари Андерсън

Бившият технически директор на Джордан и Ягуар припомни случая с предното крило с подобни скоби на Мерцедес от миналия сезон. Тимът от Бракли пристигна в Остин, Тексас с нова конструкция. Тя бе предварително одобрена от ФИА, но на COTA от федерацията поискаха от тима да я промени. От Мерцедес го сториха и планираха да използват крилото в Мексико. Това в крайна сметка не стана. Историята наподобяваше тази със системата DAS. Тя бе разрешена от ФИА – разработките се консултират предварително с федерацията. Впоследствие имаше недоволство от страна на други отбори. Ред Бул подаде официален протест, който бе отхвърлен. Системата обаче бе забранена за следващия сезон 2021.

„Геометрията на скобите трябва да е била в позволените от правилата параметри. В противен случай от Мерцедес нямаше да я използват. Тоест официалното решение трябва да е било основано на предполагаемата цел за използването на скобите“, продължава Андерсън

„Регламентът за използване на каквото и да е от този тип бе пренаписан за тази година, за да се ограничат количеството, размерите и извивките на подобни компоненти. Мога само да предполагам, че от Ферари са сложили на колата това, което отговаря на правилата.“

„Вижда се, че външните три са малко по-различни от вътрешните две. Изглежда като че ли Ферари се опитва да заобиколи правилото с твърдение, че скобите са с различно предназначение. Късмет с това.“

„Съществува и въпросът за „основната цел“ на елементите. Ако нещо на колата е легално и привидно служи за нещо – в този случай например поддържане на разстоянието между двата елемента на крилото, но ФИА вярва, че реалното предназначение е друго – да речем аеродинамично предимство, то може да си навлечеш неприятности“, обясни още бившият технически директор.