Най-бързата стратегия за Гран при на Сингапур на теория е с 1 спиране в бокса, посочват от Пирели. Надпреварата е от 61 обиколки и се предполага, че ще продължи пълни два часа.
Оптималната стратегия е старт със софт, серия от 16 до 20 обиколки и след това смяна с медиум. Алтернативен вариант – най-вече за стартиращите извън топ 10 – е потегляне с медиум, стинт от 28 до 32 тура и смяна с хард. Най-бавна е стратегията, при която се тръгва със софт и след 14-18 обиколки се слага хард за останалата част от надпреварата.
Съществува вариант и за две спирания в бокса, който определено е по-бавен от този с 1 питстоп. При него се стартира със софт, изкарват се два стинта от 12-14 обиколки и се слага медиум до финала.
Точно в Сингапур стратегията често се диктува от конкретните обстоятелства в състезанието. Колата за сигурност излиза често заради инциденти по трасето.
Шарл Льоклер е на полпозишън за 15-ия старт от шампионата на Формула 1 за 2019 г.
Той като че ли трудно повярва, че е спечелил първата позиция – сам посочи, че неколкократно губеше контрол върху автомобила си. Себастиан Фетел с второто Ферари е трети. Той сбърка в началото на втория си опит в Q3 и се отказа от последния си бърз тур.
До него на първа редица е Люис Хамилтън. Англичанинът остана изненадан от скоростта на Ферари, тъй като очакваше да води битка с Ред Бул. Състезателят на Мерцедес все пак успя да се вклини между двете Ферари-та. Съотборникът му Валтери Ботас е едва пети. Финландецът постоянно бе в трафик в Q3 и Мерцедес ще разследва как да извежда пилотите си на по-добри позиции в квалификациите.
Макс Верстапен е на четвърта позиция. Той бе разочарован от този резултат, тъй като тимът на Ред Бул очакваше да е в битка за по-предни места в Сингапур.
A glimpse of Sunday, on Saturday ?@LewisHamilton firmly in @Charles_Leclerc‘s mirrors during qualifying in Singapore #F1 #SingaporeGP pic.twitter.com/JNpMZrgU5O
— Formula 1 (@F1) September 21, 2019