Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хаас ще използва различни аеродинамични пакети в Лас Вегас

Хаас ще използва различни аеродинамични пакети в Лас Вегас

382
0
Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен, Хаас
Нико Хюлкенберг и Кевин Магнусен, снимка Хаас

Хаас ще използва различни аеродинамични пакети в Лас Вегас. Американският отбор се съобразява с предпочитанията на своите пилоти. Единият от тях- Кевин Магнусен- ще кара с новата спецификация на VF-23, докато Нико Хюлкенберг залага на тази, която се използваше преди уикенда в Остин.

Хаас представи голям пакет с актуализации в домашната си Гран при на САЩ. На външен вид, новостите в колата приличаха на тези, които използва Ред Бул. Така на практика концепцията на VF-23 бе коренно променена в сравнение с това, което използваше в по-ранната част на кампанията

Хаас стана последния отбор на стартовата решетка, изкопирал дизайна Ред Бул. Американците се надяваха, че промените ще подобрят аеродинамичната ефективност на автомобила и ще създаде основа за следващия сезон. Целта на новостите също така беше свързана с решаване на хроничните проблеми на VF-23, свързани с деградацията на гумите.

Хаас бе изправен пред сериозно предизвикателството в Остин поради сгъстения график заради спринтовия уикенд. По този начин тимът не успя да направи оценка дали ъпгрейдите в колата работят според очакванията.

В Мексико Хаас разполагаше с повече време, за да прецени потенциалните подобрения – или липсата на такива. За съжаление, високата надморската височина на пистата, която обикновено лишава автомобилите от притискане, отново остави Хаас без достатъчно отговори.

Хаас не успя да събере достатъчно информация и в Бразилия. Уикендът на пистата в Сао Пауло отново включваше спринт, в който Хюлкенберг и Магнусен останаха далеч от зоната на точките. В самата надпревара датчанинът отпадна след инцидент с Александър Албон, докато неговият съотборник финишира 12-ти. Темпото на Хюлкенберг отново бе доста слабо. Опитният германец напредна най-вече заради отпаданията на няколко болида пред него и проблемите на Даниел Рикиардо и Оскар Пиастри

Ръководителят на тима Гюнтер Щайнер обясни подхода на отбора за разделяне на спецификациите за Гран при на Лас Вегас.

„Основната причина за това беше, това че Нико смята, че старата спецификация му подхожда повече, а Кевин е н обратното мнение“, обясни той.

„Избрахме да им дадем това, което искат. Имаме две състезания до края и нямаме какво да губим, така че се опитахме да направим каквото можем. Бихме могли да обсъдим събирането на данни. В крайна сметка имаме достатъчно данни. Решението се основава на това, което всеки пилот харесва повече от всичко останало. Това ги поставя в удобна позиция, така че да са максимално доволни от автомобила, който получават“, добави шефът на Хаас.

Хаас и всички останали отбори ще се изправят пред някои специфични предизвикателства на дългата 6.2 километра улична писта, включваща няколко много дълги прави. Очакванията са температурите по време на уикенда да бъдат изключително ниски, тъй като сесиите ще се проведат много след залез-слънце. В допълнение, Гран при на Лас Вегас ще бъде третия домашен старт за Хаас през сезон 2023.

„Ниските температури са предизвикателство, тъй като всички знаят, че трябва да поддържаме гумите по-високи от минималната температура, която е по-висока от пет градуса. Винаги трябва да ги държим гумите малко по-топли, но това ще зависи много и от асфалта“, обясни Щайнер.

„Това е комбинация от температура и грапавост на асфалта. Не смятам, че деградацията може да стане много по-лоша за нас, отколкото беше  в Бразилия. По време на тренировките, ще се запознаем с повърхността, пистата, температурата и тогава ще знаем повече неща“, завърши ръководителят на Хаас.

Пилотите на Хаас нямат търпение да се запознаят с бързата улична писта във Вегас. Те са съгласни, че температурата на гумите на фона на очакваните ниски температури на околната среда ще бъде решаващ фактор

„Преди Бразилия трябва да кажа, че не знаех много за пистата, но оттогава честно съм в симулатора“, коментира Магнусен. „След Бразилия веднага превключих фокуса си върху Лас Вегас, като се запознах с пистата и всички завои. Ако през нощта ще е толкова студено, тогава достигането на температурата на гумите ще бъде много трудно. Може да видим някакво зрелище – всичко ще бъде свързано с постигането на температура в гумите. Притискането помага за това, така че нека видим как ще се справим“, добави състезателят на Хаас.

„Нито един пилот няма да е имал задълбочена подготовка за това състезание, така че тренировките ще бъдат важни. Обикновено не правя разходка по пистата, така че нека видим дали ще я направя тук. Това може да е уникален начин да видя всички забележителности на пистата във Вегас. Ще бъде уникално да се кара при толкова ниски температури, така че ще трябва да видим колко лесно е да загреем гумите си“, коментира Хюлкенберг.