Хаас ще се възползва от нарастващия интерес на F1 в Съединените щати. Американският отбор вярва, че сега е точният момент да извлече възможно повече полза от своята идентичност и повечето гледаемост на Формула 1 в Северна Америка.
През последните няколко години нарастването на интереса към F1 в САЩ се дължи отчасти на огромния успех на поредицата на Нетфликс „Drive to Survive.“ Така в страна вече има огромна фенска маса.
Тази солидна основа позволи на Формула 1 да увеличи присъствието си в САЩ през 2023 г. Керванът на световния шампионат ще посети пистите в Текас, Маями и Лас Вегас.
Основната цел на влизането на Хаас във Формула 1 през 2016 г. беше да увеличи разпознаваемостта на марката на едноименния си спонсор. Това е американската компания за металорежещи машини Haas Automation. Досега отборът никога не е използвал своята идентичност, за да навлезе на американския пазар.
Сега трябва да го използваме повече, защото има повече огромно присъствие [в САЩ]“, каза Гюнтер Щайнер.
„Това е нещо, което трябва да направим като отбор, а не е директива. Никога не са ни казвали какви трябва да бъдем- ние сме такива, каквито сме.“
„Сега мисля, че можем да се съсредоточим повече върху него, защото има по-голям интерес. „Преди можехме да се опитаме да предизвикате интерес, но отзвукът беше прекалено слаб. Сега знаем, че отговорът е голям и със сигурност ще се съсредоточим върху това.“
Хаас се представи значително по-добре през първата половина от сезон 2022 в F1. След първите 13 кръга американският отбор спечели 34 точки, което е повече в сравнение с актива през последните три години. Тимът продължава да се възползва от техническото си партньорство с Ферари.
Преди време имаше спад, който постави Хаас в огромно изпитание както в спортен, така и във финансов план. Екипът пострада от пандемията от коронавирус и бе близо до фалит в края на 2020 г.
В крайна сметка бюджетният лимит и упорита работа, вложена в новото поколение на автомобила VF-22 позволиха на Хаас да оцелее и да продължава да се бори за своето съществуване.
Прекратяването на договора с бившия освен спонсор Уралкали и прекратяването на партньорството с фамилия Мазепин е било като болезнен удар в слабините за отбора. От друга страна, това предизвика интерес от страна на потенциални търговски партньори, които обиколиха екипа в търсене на изгодни сделки. Засега отборът на Джийн Хаас отстоява правата си и не прибързва да сключва договори с нови спонсори.
„В началото добрият интерес беше от хора, които искаха да се минат по-евтино, защото мислеха, че сме в затруднение и други подобни неща. Това не проработи“, каза Щайнер.
„Хората виждат какво правим. В общи линии ни ритнаха по кокалчетата, но ние все още сме изправени и продължаваме да работим. Всички във фабриката вярват в това и знаят, че можем да се справим по-добре“, завърши Гюнтер Щайнер
Why not chuck in a couple of Guenther ones too?! #HaasF1 #WallpaperWednesday pic.twitter.com/SWUpt3rOnX
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) August 17, 2022
.