Люис Хамилтън е на път да подпише нов тригодишен договор за 50 милиона долара на сезон с Мерцедес. Информацията е на британския Дейли Мейл, като се твърди, че в разговорите на шесткратния световен шампион и тима има пробив и е въпрос на време споразумението да бъде подписано.
Настоящият контракт на англичанина изтича в края на 2020 г. и темата за нов се обсъжда още от 2019-та. В началото на тази година имаше информация, че преговорите са в застой заради искането на Хамилтън за поне $60 млн. на сезон. Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко тогава изрази мнение, че Даймлер няма да даде подобна сума на Люис. Сега обаче се твърди, че е намерено решение на въпроса.
Шефът на Мерцедес в F1 Тото Волф, чийто договор с щутгартския концерн също е към края си, редовно е питан както за контракта на Хамилтън, така и за неговия собствен. Конкретно за този на пилота той обясняваше, че по време на периода на изолация не е имало как да говорят. След това пък календарът бе много натоварен. В някакъв момент обаче двамата трябвало да намерят време, за да обсъдят ситуацията. Самият пилот каза през август, че му било неудобно да преговаря на фона на пандемията и причинените от нея трагедии.
Днес Люис Хамилтън ще стартира в Гран при на Русия от полпозишън, който взе във вчерашната квалификация по особено драматичен начин. Ако спечели надпреварата в Сочи, той ще изравни рекорда на Михаел Шумахер за победи във Формула 1 – 91
Междувременно от ФИА забрани на пилотите да носят неофициални дрехи на подиума след състезание. Това се случва, след като Хамилтън се качи на почетната стълбичка на пистата Муджело с тениска, призоваваща за арест на полицаите, застреляли Бриона Тейлър. Впоследствие имаше проверка дали пилотът на да бъде разследван. До разглеждане и санкции не се стигна, но от федерацията направиха изрично уточнение на процедурата. Това се наложи, тъй като в устава на ФИА няма изрична точка, която да се отнася до състезателите. Там е посочено, че не може да има политически послания на колите. Сега разпореждането е точно какво и как да се носи след финала на състезание.