Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Според Хамилтън и Волф забраната на квалификационните режими вреди на състезанията

Според Хамилтън и Волф забраната на квалификационните режими вреди на състезанията

2121
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън и Тото Волф смятат, че забраната на квалификационните режими вреди на състезанията, тъй като намалява изпреварванията.

От Гран при на Италия е разрешено използването само на един режим за квалификация и състезание с няколко изключения. Мерцедес доминира в съботната сесия за разпределение местата на грида, но неделната надпревара бе по-трудна. Наказание за влизане в затворен питлейн прати Хамилтън в дъното на колоната колоната, докато Валтери Ботас имаше проблеми още от старта.

„Двигателят бе с постоянно поведение. Единственото нещо е, че… нещата са по-зле за състезанията. В смисъл, че преди режимите можеше да се сменят. Трябваше да се внимава кое колко използваш.“

„Но беше по-интересно, тъй като позволяваше управление на мощността и можеше да се прилага за изпреварвания. Бих казал, че според мен сега ще гледаме по-малко задминавания“, обясни Хамилтън

Той все пак задмина доста пилоти, тъй като стигна седми до финала и даде най-бързата обиколка в състезанието. Смята се, че задвижващата система на Мерцедес е най-мощна сред четирите производителя, участващи във Формула 1 понастоящем. Екипът от Бракли прие забраната на квалификационните режими като действие, целящо да бъде забавен. Други екипи имаха определени очаквания какво ще се случи след въвеждането на техническата директива. Хелмут Марко обаче призна, че нещата не са се развили според предвижданията на Ред Бул. Освен това каза, че така поне екипите ще могат да използват малко повече мощност в надпреварите. Шефът на Мерцедес Тото Волф заяви същото неколкократно преди въвеждането на забраната. След надпреварата на Монца и той бе на мнение, че в крайна сметка страдат състезанията, тъй като изпреварванията ще намалеят още повече.

„Създаваш един режим за цялото състезание, което означава, че нямаш допълнително мощност за изпреварване“, каза Волф

„Нямаш допълнителни варианти, които би могъл да използваш за задминаване. Това важи както за малките, така и за големите отбори. Състезанието [на Монца] е следствие от това решение.“