Люис Хамилтън бе най-бърз в първата свободна тренировка преди Гран при на Австрия. Пилотът на Мерцедес изпревари с 0,144 сек съперника си от Ферари Себастиан Фетел. В тима от Бракли използваха два комплекта от гумите софт на Пирели, а Скудерията – по 2 медиум.
Още в началото на сутрешната тренировка на австрийското трасе температурата на въздуха бе 25 градуса. Тази на пистата доближаваше 45. Очаква се през целия уикенд времето да е изключително топло.
Макс Верстапен и Карлос Сайнц бяха първите пилоти, излезли на пистата, съответно с гуми медиум и софт. Малко след това и Пиер Гасли бе на трасето, със същата смес като съотборника си. Сайнц записа и първото време в сесията – 1:14.185 мин.
Междувременно се разбра, че Валтери Ботас ще пропусне част от тренировката
Механиците на Мерцедес работеха по автомобила му заради открит теч на масло и сменяха задвижващата система.
Danger: sharp incline ?
The Austrian hills are very much alive with the sound of V6 hybrids! #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/8fDSsOvJrn
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
С медиум започнаха работа и пилотите на Ферари. Гасли бе оглавил подреждането с 1:06.385 мин, Шарл Льоклер бе на 0,585 сек от него, а Фетел – на 0,690 сек.
Льоклер бе най-бърз четвърт час след старта на сесията с 1:06.169 мин. Точно по това време Люис Хамилтън се появи в бокса на Мерцедес и поздрави екипа си. След още няколко тура Фетел изпревари съекипника си с 9 хилядни от секундата. Във Ферари работеха с новото крило от Франция.
Слез изминаване на 20 минути от тренировката в таблицата имаше едва шест времена. Пилотите на Ферари бяха начело, следвани от Гасли, Ландо Норис, Ромен Грожан, Кевин Магнусен и Сайнц. Състезателите на Хаас бяха на две секунди от времето на Фетел. В този момент Хамилтън тръгна за първа серия от обиколки (с гуми софт).
Bring Your Dad To Work Day for Sebastian Vettel ❤️#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/uzTkY9Wdqh
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
Алекс Албон се оплака от прекъсвания в работата на задвижващата система Хонда в своето Торо Росо
Той не получи новата спецификация на агрегата във Франция. Затова в Австрия ще има наказания за смяна на мотора.
Люис бе на 0,356 сек от Фетел след първата си бърза обиколка. Междувременно и Ботас бе излязъл на трасето, също с най-меките гуми за уикенда. Верстапен пък излезе пръв с 1:06.100 мин (-0,060 сек спрямо постижението на Себастиан).
Състезателят на Ред Бул свали до 1:05.938 мин. Ботас бе излязъл четвърти, на 0,268 сек от Макс.
We’ve all been keen to try the local cuisine – Magnussen just headed straight for the sausage kerb at Turn One ?
Testing the limits is what #FP1 is for ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/6tV6Qkhhk5
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
Calling all analysts – it’s a three-way split for fastest sectors ??
60 minutes of FP1 to go#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/ZP2BUwi7Iv
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
Хамилтън направи серия от десетина тура, към чийто край даде второ време преди съотборникът му да го измести от тази позиция. Ботас бе 0,421 сек от Верстапен, Люис – на 0,522 сек. Пилотът на Ред Бул работеше само с медиум от началото на сесията, а състезателите на Мерцедес – със софт.
В средата на тренировката настъпи доста продължителна пауза, край на която сложи Льоклер
Пилотът на Ферари продължи програмата си с медиум и започна бърза обиколка с най-силен до този момент първи сектор. Във втори запази аванс от 0,034 сек и на финала времето му бе с 0,079 сек по-добро от това на Верстапен.
Ботас също излезе, пак със софт. Финландецът допусна грешка, но бе с 0,110 сек по-бърз от Шарл. И Хамилтън (с най-меките гуми) влезе в скоростен тур, но намали след грешка. Льоклер пък се върна начело в таблицата с 1:05.141 мин. Малко след това Валтери слезе под 1:05 мин – 1:04.999 мин.
A quick front adjustment for Danny Ricc ??
Engineers earning their money changing setup here for Spielberg’s elevation changes#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/DYX1DTKGcl
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
3⃣1⃣6⃣km/h for @Carlossainz55 – the fastest man so far through the speed trap ?
30 minutes remaining in FP1 #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/KIKfAijeea
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019
Хамилтън се оплака от предната част на автомобила си. В Мерцедес смениха носовете и на двете коли. Гасли със софт пък даде пето време, на 0,379 сек от това на Ботас. Верстапен също сложи най-меките гуми, а Люис оглави класирането с 1:04.838 мин. Температурата на пистата вече отиваше към 50 градуса.
20 минути преди края на тренировката Фетел отново излезе на пистата, отново с гуми медиум
В течение на изпитанията немският пилот на Ферари бе отишъл 11-ти, на 1,322 сек от Хамилтън. Първият му бърз тур не се получи още от самото начало. Люис пък получи информация, че може да има повреди по предното крило.
Със следващата си обиколка Фетел записа второ време – 1:04.982 мин.
Only the @ScuderiaFerrari drivers have used only the medium tyres in #FP1; everyone else has been using soft tyres only (the most popular choice) or a combination. @LandoNorris and @RacingPointF1 are the only ones to have sampled the hard. #Fit4F1 pic.twitter.com/9NGFqS5sZO
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 28, 2019
През последните 10 минути от сесията на трасето бе натоварено. Макс Верстапен попита дали може да се прибере в бокса, тъй като серията му не се получаваше според очакванията. Оплака се, че няма достатъчно скорост на правите. От питуола на Ред Бул му казаха да опита отново.
4 минути преди официалния край на тренировката рейс контролът я спря, след като Нико Хюлкенберг строши предното си крило при излизане от пистата.
CLASSIFICATION – FP1
It’s @LewisHamilton at the top in a rapidly-roasting Spielberg ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/8b1iebLEkq
— Formula 1 (@F1) June 28, 2019