Начало Рали Хирвонен остава начело в рали Швеция след втория ден

Хирвонен остава начело в рали Швеция след втория ден

30
0

Пилотът на Форд Мико Хирвонен приключи и втория ден от рали Швеция на първо място. Финландецът не само успя да задържи лидерската позиция в надпреварата, но и увеличи преднината си спрямо основния си конкурент Себастиен Льоб на 16,6 сек.

Хирвонен стартира съботния ден като лидер, а догонващият го Льоб бе на 6,2 сек след него. След първото преминаване на днешните 4 етапа и отправяйки се за обедния сервиз, Мико отново водеше, но разликата му с Льоб бе спаднала на 4,2 сек.

След 30-минутния престои в сервизната зона, екипажите трябваше да преминат повторно същите 4 скоростни отсечки от сутрешната програма. Те разполагаха с 4 нови гуми, поставени на автомобилите им, плюс две резервни. Решаваща за тази втора част от ден 2 се оказа именно стратегията с гумите, избрана от всеки екипаж. Въпросът бе точно преди кой от етапите ще поставят резервните гуми.

Началната отсечка Варгасен 2 бе спечелена от Яри-Мати Латвала (Форд). Преди обяд финландецът имаше трудност при управлението на автомобила си и изпълни заканата си да промени настройките в сервиза. Той призна, че внесените корекции, са доближили настройките му до тези на съотборника му Мико Хирвонен и това веднага даде резултат.

От своя страна догонващият Льоб даде трето време и бе по-бавен от записалия втори резултат Хирвонен с 2,7 сек. Французинът като цяло не допусна грешки, бе доволен от автомобила си, но не и от гумите, които според него се бяха изхабили още по време на този етап.

Четвърти на Варгасен 2 остана Сордо. Испанецът изобщо не бе доволен от промяната на условията по трасето и коментира, че появилият се изпод снега макадам изключително много изхабява гумите.

За Маркус Грьонхол ралито също не се развиваше според очакваното. Финландецът спука гума, което му донесе ново изоставане със 7 мин. от лидера Хирвонен.

Последва етапа Саген 2, а решението на Мико Хирвонен да смени предните две гуми с резервните преди него се оказа печеливша стратегия, осигурила му челната позиция след края на втория ден от рали Швеция. Финландецът записа второ време, а Льоб изостана на 5-а позиция с нови 7,9 сек от Хирвонен. Една от причините за загубата на още време от французина бе решението му да остави новите си гуми за следващата отсечка.

За разлика от Льоб другият пилот на Форд Латвала и вторият пилот на Ситроен Сордо избраха да използват резервните гуми именно за Саген 2. Тактиката даде резултат и двамата постигнаха съответно 3-о и 4-о и време.

Най-бърз в отсечката обаче се оказа Маркус Грьонхолм. Това е любимият етап на финландеца от всички отсечки във всички ралита от WRC. Една от целите му, идвайки в Швеция, бе именно да бъде най-добър на Саген, което той изпълни. За нещастие не може да се каже същото за цялостното му представяне поради всички трудности, с които Маркус се сблъска дотук.

В предпоследния за деня етап Фредриксберг 2, каран на полумрак, се оказа, че избраната от Хирвонен тактика с гумите е печеливша. Финландецът даде второ време, а въпреки че Льоб се класира на следващата позиция, загубените секунди спрямо конкурента му бяха прекалено много – 8,2 като разликата между двамата в генералното подреждане се увеличи на 23 сек.

Грешката на Себастиен бе в това, че когато смени предните си гуми за Фредриксберг 2, задните вече се бяха изхабили на предходната отсечка. По тази причина французинът нямаше възможност да атакува и загуби допълнително време.

За екипа на Ситроен обаче това не бе единствената лоша новина. Другият им пилот Дани Сордо бе принуден да спре по средата на отсечката заради прегряване на двигателя. Това му коства 1 мин закъснение и изпадане на 4-о място в генералното класиране след Яри-Мати Латвала.

Себастиен Ожие, който използва идентична стратегия с тази на Льоб по отношение на гумите, също изпита нейните негативи. Задните му гуми бяха прекалено изхабени и задната част на автомобила се пързаляше.

На последната за деня отсечка Хагфорс Спринт 2, дълга само 1,87 км, минаваща покрай сгради в населено място, Льоб бе по-бърз от Хирвонен. Вследствие французинът успя да намали разликата с 6,4 сек., но финландецът продължава да има аванс от 16,6 сек преди утрешния последен ден на надпреварата.

На трета позиция във временното генерално класиране след втория ден приключи Яри-Мати Латвала, следван от Дани Сордо и Себастиен Ожие.