Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер: Извикахме първо Верстапен за сухи гуми, за да не бъде изпреварен...

Хорнер: Извикахме първо Верстапен за сухи гуми, за да не бъде изпреварен от вече сложили сликове пилоти

3728
0
Макс Верстапен
Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер обясни как в Ред Бул са взели решението да извикат първо Макс Верстапен в бокса за сухи гуми в началото на Гран при на Нидерландия, след като първият дъжд по време на състезанието спря и пистата изсъхна достатъчно. В този момент начело бе Серхио Перес, който по-рано пръв сложи интермедии. По-честият вариант при такива ситуации е при следваща смяна пръв да е пилотът с по-предна позиция на трасето.

В 12-ата обиколка от състезанието Верстапен сложи сухи гуми. Перес влезе в пита в следващия тур, излизайки зад съотборника си. Той попита по радиото дали Макс го е задминал и получи утвърдителен отговор. След финала бе повдигнат въпроса как е било взето решението за тези спирания в пита.

„С първа кола в колоната, с лидера винаги е много трудно да се взимат подобни решения, когато нещата са на ръба. Серхио трябваше да реши дали иска да спре (при първия дъжд). Това му се отплати, защото пръв сложи интермедии от болидите в челото. След него и Макс смени гуми и направи сензационно преминаване през трафика“, започна обяснението Хорнер.

„Чеко имаше за цел да отвори разлика спрямо колите зад себе си, но темпото на Макс при преодоляването на съперниците бе такова, че в един момент навакса 7 секунди за три тура, ако не се лъжа. Вървеше страшно бързо.“

„После [Фернандо] Алонсо и мисля, че [Пиер] Гасли зад него вече бяха спрели в бокса. А от движението на [Алекс] Албон се виждаше, че пистата изведнъж вече бе по-подходяща за сликове. И двамата щяха да изпреварят Макс, ако бяхме извикали първо Чеко. Щяхме да се окажем първи и четвърти. Верстапен спря въпреки риска да мине пред Перес, но пък запазвахме първо и второ място за тима. Така че нямаше какво да му мислим“, допълни Хорнер

Перес бе убеден след финала, че отборът е имал причина да изпълни стратегията по този начин. В края на състезанието той получи и наказание заради превишена скорост в питлейна, което му коства подиум.

„Чеко имаше ужасен малшанс. Получи санкция при влизането в пита преди червения флаг, при което освен това се удари в стената. Затова трябваше да оправим някои неща по болида му по време на прекъсването. В онзи момент обаче той повече сърфираше, отколкото да кара, че и с по-висока от позволената скорост. Беше твърде строга санкция. Перес заслужаваше да е на подиума“, каза Хорнер.