Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер бил против намалението на бюджетите, Марко искал да ги свият

Хорнер бил против намалението на бюджетите, Марко искал да ги свият

621
0
Кристиан Хорнер, Хелмут Марко
Кристиан Хорнер и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шефът на Ред Бул във Формула 1 Кристиан Хорнер и съветникът на тима Хелмут Марко били на различни мнения по отношение намаляването на бюджетите в спорта. Англичанинът поддържал по-висока граница, докато австриецът искал намаление. Марко разкри тази подробност в отговор на въпрос дали тимът ще продължи договора на Хорнер като ръководител на екипа.

„С неговия контракт няма никаква интрига. Естествено, че искаме да го запазим. Единственото ни малко разногласие касаеше ограничението на бюджетите – Кристиан бе против, а ние поддържахме идеята”, каза Марко

77-годишният австриец не е просто съветник на Ред Бул, а реално представител на собственика Дитрих Матешиц. Австрийският милиардер се съветва често с Марко по всякакви въпроси, засягащи инвестициите му в автомобилния спорт.

Самият Хорнер обясни своята позиция в колонка за сайта на Ред Бул и заяви, че не е против намаляването на разходите, но смята, че ограничаването на бюджетите не е единственият начин за постигането му

„Парите са гореща тема за F1 отборите в момента. Проблемът е, че толкова много се говори колко точно да е лимитът, че се пропуска идеята. Тимовете от Формула 1 винаги ще харчат наличния си бюджет плюс 10% отгоре. Невъзможно е да се сравняват разходите на Ферари с тези на Хаас или на Рейсинг Пойнт спрямо Мерцедес. Или дори на Ред Бул и Алфа Таури. Това са напълно различни структури и бизнес модели. Вярвам, че решението е в това да се открие какво качва разходите, какви са цените на изследванията и развитието. Напълно подкрепям идеята за намаляване на парите, за да останат и десетте отбора в спорта, но има много начини за постигане на тази цел и не всички са свързани със сваляне горната граница на бюджетите. Ако основната цел е конкурентоспособност и да се помогне на малките екипи, то съм изцяло отворен за идеята да продаваме колите си на финалния старт за сезона в Абу Даби.”

„Някои хора твърдят, че клиентските коли противоречат на ДНК-то на Формула 1. Е, времената се променят и трябва да намерим най-добрия начин малките тимове да преживеят настоящата криза и да са конкурентоспособни. Този подход работи добре в MotoGP и може дори да привлече още отбори, което би било добре дошло. Екипите харчат състояния през зимата, копирайки решения на съперници. Защо да не им дадем възможността да си купят миналогодишен болид? Искрено вярвам, че това решение може да помогне в краткосрочен план. Някои отбори проявиха известен опортюнизъм в сегашния момент, но смятам, че трябва да прегледаме всички опции, а не да взимаме първосигнални решения, заради които може да бъдат загубени много работни места.”

Хорнер се върна отново и към случилото се в Мелбърн, където в средата на март Гран при на Австралия бе отменена

„В падока в Австралия имаше около 13 души със симптомите на коронавируса и всичките се изследваха. Резултатите бяха отрицателни. Някои бяха просто изморени, болеше ги гърло или бяха с настинки, такива неща. Но след като тестът на един човек от Макларън излезе положителен, те решиха да се изтеглят преди да е проведена обща дискусия. В онзи момент усещането бе за първосигнална реакция. Събрахме се на среща в хотел Краун, Рос Браун доведе и рейс директора Майкъл Маси. Властите бяха съгласни да продължим и аз предложих, както и доста други, да се кара в петък по план и ситуацията да се оценява постоянно. Макларън има право да вземе каквото пожелае решение, но в правилата нищо не постановява, че при оттегляне на един отбор останалите трябва да сторят същото.”

„Отборите гласуваха. Рос се обади на президента на ФИА Жан Тод, който заяви, че ще се съобрази с мнозинството. Финалният вот бе на Рос. Той се съгласи с моето предложение – допълнителни тестове и преоценка на ситуацията след 24 часа. Малко след края на срещата обаче, около 3 сутринта Рос ми звънна по телефона и каза, че имаме проблем, тъй като от Мерцедес са променили позицията си. Това обърна всичко.”