Начало Избрани Хорнер: Мерцедес не се доближава до нас въпреки сериозните актуализации

Хорнер: Мерцедес не се доближава до нас въпреки сериозните актуализации

2592
0
Кристиан Хорнер, Ред Бул
Кристиан Хорнер, снимка Спас Генев

Кристиан Хорнер омаловажи влиянието на актуализациите в болида на Мерцедес. Шефът на Ред Бул призна, че екипът от Бракли е направил крачка напред в представянето си по време на уикенда в Барселона. От друга страна обаче Хорнер добави, че германският производител не е стопил изоставането си спрямо Ред Бул.

Мерцедес използва значително променен автомобил в Монако. Отборът от Бракли направи редица промени по шасито и окачването, които трябваше да бъдат използвани за първи път в Имола. В крайна сметка отмяната на старта в Италия принуди Мерцедес да отложи планирания ъпгрейд за Монако. Най-очевидната промяна в F1 W14 бе свързана с промяната на въздушните кутии на болида.

Промените в F1 W14 бяха изпробвани в по-подходяща среда по време на миналия уикенд в Барселона. Там Люис Хамилтън и Джордж Ръсел показа доста добро състезателно темпо. Двамата британци финишира втори и трети и записаха първия двоен подиум за Мерцедес от старта на сезон 2023 в F1. Разбира се, Хамилтън и Ръсел бяха облагодетелствани от проблемите на Серхио Перес

Въпреки двойния подиум, Мерцедес продължава да изостава доста сериозно от Ред Бул. Доказателство за това е факта, че Люис Хамилтън завърши на 24 сек. от победителя Макс Верстапен. Това кара Хорнер да мисли, че тимът от Бракли не е стопил сериозно разликата спрямо неговия отбор.

„Мерцедес със сигурност направи крачка напред в Испания. Те представиха нещо като Б-версия на своя автомобил. Вярвам, че сигурно са използвали значителна част от бюджета си за разработка, за да направят такива промени“, сподели Хорнер.

„Мерцедес не се доближава до нас въпреки сериозните актуализации. Когато гледам разликата в края на състезанието в Испания, мога да кажа, че тя е много подобна на тази в Бахрейн. Единственото, което се случва, е, че редът на подреждане зад нас се променя от състезание на състезание. Фернандо [Алонсо] беше много силен в Монако. Мерцедес пък показаха отлична скорост в Барселона. Ще бъде интересно да видим как ще се развият нещата през следващите няколко състезания“, добави шефът на Ред Бул.

Всички знаят, че темпото на развитие на Ред Бул е по-малко заради ограниченията за аеродинамични тестове (ATR). Те са наложени от ФИА в резултат на победата на екипа в шампионата на конструкторите през 2022-ра, както и нарушаването на правилата за тавана на разходите през 2021 г. Въпреки това Ред Бул разполага със сериозно предимство, което eдва ли ще бъде напълно елиминирано дори и без никакво развитие на RB19

„Използваме ATR стратегически, защото трябва да го балансираме за тази и за следващата година с развитието, което се извършва в момента“, обясни Хорнер.

„Екипът върши невероятна работа и е изключително ефективен. Можете да видите, че много деликатно сме развили автомобила от Бахрейн насам. Видяхме, че други въвеждат значителни подобрения, но разликата остава почти същата като в Бахрейн. Това е изключително окуражаващо за всички в Милтън Кийнс, които в момента вършат изключителна работа“, добави Кристиан Хорнер.

Междувременно д-р Хелмут Марко се съгласи с думите на Хорнер. Съветникът на Ред Бул смята, че борбата за позиция зад Ред Бул Рейсинг по време на състезателните уикенди помага на последния.

„Актуализациите на нашите конкуренти доведоха само до промяна [в техния ред на движение]“, каза Марко. „Не искам да бъда високомерен- те не се доближиха до нас, а просто се редуваха [да бъдат втори по скорост]. Това отново е добре за нас, защото преднината ни в шампионата се увеличава с всяко състезание“, добави съветникът на Ред Бул.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Oracle Red Bull Racing (@redbullracing)