Кристиан Хорнер коментира идеята на президента на ФИА за връщане на V10 двигателите в бъдеще. Шефът на Ред Бул също изрази своята подкрепа за повторно използване на тези емблематични мотори. Хорнер също така коментира и новите по-строги тестове за огъване на предните крила.
По-рано този месец Мохамед бин Сулайем направи интересно предложение. Президентът на ФИА поиска F1 да се замисли дали отново да не използва V10 двигателите в бъдеще, само че със синтетично гориво
За последно V10 двигателите се използваха през сезон 2005. Звукът от тези агрегати бе определен като един от най-добрите в цялата история на спорта. По време на тази ера в спорта имаше голям брой производители. Освен Ферари, Мерцедес, Рено и Хонда, в F1 участваха още Тойота и Форд-Косуърт.
Следващия сезон влизат в сила и нови технически правила. Според тях F1 ще продължи да използва 1.6-литрови турбо-хибридни задвижващи системи. Разпределението на мощността между двигателя с вътрешно горене и електрическата част ще бъде почти 50/50. Очаква се тези агрегати да бъдат използвани поне до края на 2030 г.
Вчера Кристиан Хорнер също изказа мнението си по темата за V10 двигателите. Шефът на Ред Бул изрази желанието си отново да види автомобили, задвижвани от такива мотори.
„От спортна гледна точка, гледайки какъв трябва да бъде бъдещият двигател на Формула 1 след новите правила, смятам, че с оглед на начина, по който се развива устойчивото гориво, се откриват всякакви възможности“, сподели Хорнер.
„Малко по невнимание се оказахме с много, много скъп и сложен двигател от 2026 г. нататък. Честно казано, като почитател бих искал да се върнем към V10, който да използва устойчиво гориво.“
„Ако това бъде въведено отново, звукът на състезанията от Гран при отново ще бъде страхотен. Това е интересна концепция, която със сигурност трябва да се разгледа след настоящия набор от правила“, добави шефът на Ред Бул.
Хорнер изказа мнението си и за новите по-строги тестове за огъване на предните крила, които влизат в сила от Гран при на Испания. Според британеца ще бъде „интересно какъв ще бъде ефектът“ от въвеждането на новите правила. Той обаче се усъмни в решението тестовете да не се променят още от началото на сезона
„Малко странно е времето, в което това се случва. Защо чак от деветото състезание?“, каза Хорнер. „Може би щеше да е по-добре да се разгледа [това] по време на тестовете, защото [отборите] в крайна сметка правят две спецификации на [дизайна] на крилата.“
Шефът на Ред Бул не е сигурен как промяната може да повлияе на подреждането на решетката. „Кой ще спечели или кой ще загуби от това… мисля, че в момента невъзможно да се предвиди“, добави шефът на Ред Бул.
Вчера се появи интересен кратък видеоклип в социалните мрежи. В него се вижда как предното крило на RB21 се огъва при движение на правите. Не се изключва това да предизвика поредните дискусии относно легалността на тези компоненти.
Red Bull’s flexy front wing
pic.twitter.com/sK7dmkm9x6
— RBR Daily (@RBR_Daily) February 26, 2025