Начало WRC News Хюндай с амбиции за WRC титлите през 2020 г., влиза и във...

Хюндай с амбиции за WRC титлите през 2020 г., влиза и във WRC2

388
0

Екипът на Хюндай е амбициран да се бори и за двете титли този сезон в световния рали шампионат (WRC), който започва в края на януари с рали Монте Карло. Тимът от Алценау ще се състезава с 4 екипажа през седмата си година във WRC. Новото попълнение са световните шампиони за 2019 г. От Танак и Мартин Ярвеоя. Естонците ще се борят редом с Тиери Нювил и Никола Гилсул. В отбора остават още деветкратните носители на короната Себастиен Льоб и Даниел Елена, както и Дани Сордо и Карлос дел Барио.

„2019 година бе изключително успешна за нас, но сега започваме всичко отначало”, коментира шефът на Хюндай Моторспорт Андреа Адамо

„Целите ни за предстоящия сезон са ясни: да се борим за победа във всяка надпревара, както и за титлите при пилотите и производителите. Наясно сме, че конкуренцията ще продължи да е ожесточена. Ето защо колата ни трябва да е възможно най-добра. Несъмнено имаме най-силния пилотски състав в лицата на Тиери, От, Дани и Себастиен. Фактът, че сме привлекли толкова талантливи състезатели, е свидетелство за репутацията на Хюндай в международния автомобилен спорт.”

Нювил и Гилсул спечелиха три победи през 2019 г. и заеха второ място в класирането при пилотите и навигаторите. Целта им за 2020-та е титлата.

„Мотивирани сме от успеха на отбора през миналия сезон и сме твърдо решени да натискаме още повече в първенството”, каза Нювил.

„Вече имаме четири вицешампионски успеха. Смятам, че сега е времето за титла. Няма да е лесно, разбира се – има много талантливи екипажи. Ние обаче демонстрирахме, че сме бързи, постоянни и се справяме с предизвикателствата. Искаме да извлечем максимума от опита си.”

От Танак ще дебютира в Монако с Хюндай, като неговата цел е да защити короната си от 2019 г. и да помогне на екипа да вземе следваща титла при конструкторите

„Имах малко време, за да свикна с новия си дом. Определено бях топло посрещнат. Не е лесно да наваксаш бързо скоростта си, когато сменяш отбора, но смятам, че вървим в добра посока. Тимът вече демонстрира способността си да се състезава на най-високо ниво във WRC и спечели короната при конструкторите. Първите ми впечатления от колата бяха много положителни. Убеден съм, че заедно можем да се борим за титлите тази година.”

Дани Сордо отбеляза, че за него шансът да продължи да кара за Хюндай е особено важен.

„Ще подхождаме към надпреварите една по една. Ще се постараем да дадем най-доброто от себе и да извлечем максимума от колата”, допълни испанецът.

2020-та е втора година за деветкратните шампиони Льоб и Елена с екипа на Хюндай.

„Предстои ни серия от ралита, съобразени със силните ни страни, в които ще използваме напредъка от миналата година. В календара има няколко интересни нови състезания. Нямам търпение да карам както по класически маршрути, така и да се изправя срещу новите предизвикателства”, сподели Льоб.

Той ще е с нов номер през тази година – 9. Танак и Нювил запазват съответно 8 и 11, а Сордо ще използва 6.

От Хюндай Моторспорт съобщиха също така, че сформират отбор за WRC2 с пилоти Оле Кристиан Вийби и Николай Грязин

Те ще се състезават с Хюндай i20 R5. Програмата им включва поне 8 ралита. Базираният в Естония РедГрей Тийм ще е в сърцето на екипа, който ще се казва Хюндай Моторспорт N.

„Влизането във WRC2 е важно решение поради редица причини. От една страна то потвърждава програмата ни за WRC като цяло. От друга, ще демонстрираме конкурентоспособността на наскоро подобрения ни i20 R5”, заяви Адамо.

23-годишният норвежец Вийби не скри нетърпението си да започне да се състезава. Според него екипът има потенциала да е много силен. Съотборникът му, който е само с година по-малък, заяви от своя страна, че това е невероятна възможност за него.

„Страхотно е да усетиш мотивацията и подкрепата на тима. Присъединяването към заводски екип е следващата стъпка в моята кариера и съм убеден, че ще преодолея няколко нива с Хюндай”, добави Грязин.