Jaguar преоткрива себе си като марка. Британците оповестяват този факт с ново лого и нов шрифт – още преди да бъде показан първият автомобил.
Определенията „безстрашен“, „смел“ и „неочакван“ вече могат да се видят в началните надписи на прессъобщението на Jaguar. Сякаш британците са искали директно да подготвят чувствителността на аудиторията си за това, което ѝ предстои. А и онова, което шефовете казаха на пресконференцията в централата в Гейдън (Великобритания), също се вписва в тази рамка. „По време на това пътешествие ще загубим някои от досегашните си клиенти“, прогнозира главният изпълнителен директор на Jaguar Роудън Глоувър. „Не всички ще харесат новия облик на марката. Той ще поляризира“, казва по същия повод главният творчески директор Джери Макгавърн.
Първият концептуален автомобил ще бъде представен на световната общественост в началото на декември. В аванс богатата на традиции марка споделя с публиката ново лого, нов надпис, повтарящ се дизайнерски елемент и цветова схема. Голямата котка вече не е най-изпъкващата емблема. Сега скачащият хищник се появява само в много редуциран вид, вграден в шарка на ивици, която британците наричат „Strikethrough“.
Ще бъде „пищно“
Jaguar описва цветовата схема като „пищна“ и „вдъхновена от изкуството“. Това се отнася до основните цветове – червено, жълто и синьо. На пръв поглед не изглежда много показателно, понеже всички цветове, които познаваме, могат да бъдат смесени от тези три. Засега обаче не казват нищо по-конкретно от това.
По-осезаеми са новото лого и преработеният шрифт на марковия надпис. Последният се характеризира с простота и хармонична геометрия.
Части от нея могат да бъдат открити в новия дизайнерски елемент, който производителят е кръстил „монограм“. Предназначен е да украсява автомобилите в бъдеще като своеобразен завършек. Подобно на подписа на художник върху неговата творба, според донякъде цветистото описание на британците. „Монограмът“изобразява началната и крайната буква на думата „Jaguar“, при което малкото „r“ е обърнато наопаки главно „J“. С други думи: две еднакви по големина букви, движещи се в противоположни посоки, вградени в кръгла основна форма.
Хората от Jaguar обобщават всички тези нововъведения под термина „Exuberant Modernism“ („Пищен модернизъм“, в България може би ще се наложи „Ентусиазиран модернизъм“.) За да илюстрира по подходящ начин новата посока, Jaguar ще покаже първия свързан с нея концептуален автомобил на 2 декември (3 декември българско време). Събитието ще се състои в рамките на Седмицата на изкуствата в Маями. Планирани са и съпътстващи сътрудничества с млади творци, които да илюстрират новия визуален език.
Накратко: Jaguar се осмелява да постави ново начало като чисто електрическа марка. Британската компания предприема тази стъпка с нов дизайнерски език, отразен в логото, цветовата схема и марковия надпис. Първият концептуален автомобил ще бъде показан в началото на декември.