Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кадилак планира да използва двигатели на Ферари през 2026 г.

Кадилак планира да използва двигатели на Ферари през 2026 г.

2139
0
GM, Кадилак, GM/ Кадилак
снимка: Кадилак

Кадилак планира да използва двигатели на Ферари през 2026 г. Според Марио Андрети, екипът иска да сключи сделка със Скудерията за първите няколко сезона, в които ще участва в F1. Също така стана ясно, че Колтън Херта е най-сериозният кандидат за място в новия американски отбор.

В началото на седмицата стана ясно, че F1 е постигнала принципно споразумение за участие на Кадила в шампионата. Планът е американският производител да влезе през 2026 г.

Кадилак ще влезе със собствен отбор, в който участват Дженерал Моторс и Андрети Глобал. В края на миналата година двата екипа подадоха обща заявка за участие в F1, която беше одобрена от ФИА. От ФОМ обаче отхвърлиха кандидатурата, но оставиха вратата отворена за потенциално бъдещо участие на Кадилак

Кадилак в крайна сметка успя да получи разрешение да се присъедини към стартовата решетка през 2026 г. Американците ще се присъединят точно след влизането на новите технически правила в F1. Това включва напълно нови задвижващи системи, както и променени шасита с активна аеродинамика.

Първоначалният план е Кадилак да използва задвижваща система от друг производител. Американците планират да създадат свой силов агрегат, който обаче ще бъде готов най-рано през 2028 г. Следователно Кадилак трябва да стане клиентски отбор за няколко години.

Опциите пред американците са две- Хонда и Ферари. Японците ще работят с Астън Мартин от 2026 г. нататък. В същото време Скудерията ще доставя двигатели само на Хаас, тъй като Заубер ще стане заводски отбор на Ауди. Рено вече не е опция за новия американски отбор. Френският производител ще прекрати програмата за двигатели в F1 през 2025 г.

Вчера стана ясно, че проектът на Кадилак планира да използва двигатели на Ферари. Според Марио Андрети, Скудерията е най-подходящият партньор на отбора. Световният шампион от 1978 г. е карал няколко пъти за Скудерията и дори печели един старт през 1971 г.

„Точно за това говорим. Все още не е ясно, но това е целта ни. Това е целта“, каза Марио Андрети пред NBC News. „Историята ми с Ферари и отношенията ми с г-н Ферари – всичко това е много навързано. Тук има толкова много фактори, които имат смисъл. Това ще бъде най-доброто от всички други варианти“, добави американецът.

На въпроса дали проектът на Кадилак разговаря с друг доставчик, Андрети отговори с „не“. Според него договорът с Ферари е главата цел на екипа.

Междувременно стана ясно, че Колтън Херта е водещият кандидат за място в новия екип на Кадилак. Младият американец кара за екипите на Андрети в Индикар и IMSA. Този сезон Херта направи голяма крачка напред, след като записа две победи и стана вицешампион. Пред него остана само Алекс Палу от тима на Чип Ганаси Рейсинг.

„Той определено е човек, който трябва да бъде в списъка. Мисля, че трябва да запазим тези опции отворени, тъй като това ще има цял следващ сезон, в който няма да бъдем в спорта“, добави Марио Андрети.

Марио Андрети е напълно отдаден на проекта на Кадилак в F1. Той отказа отново да коментира всички препятствия, с които той и Дженерал Моторс се сблъскаха през последните близо две години

„Мога да се върна назад и да спомена събития и т.н. Някои от тях не бяха много приятни и не ми се говори за тях. Всичко това вече е зад гърба ни.“

„Сега гледаме напред. В крайна сметка се случи. Всички са щастливи, включително и синът ми Майкъл. Това е най-важната част. Никой не е унижен или наранен“, каза още световният шампион за сезон 1978.

Накрая Андрети добави, че ролята му в Кадилак ще бъде подобна на тази, която Ники Лауда заемаше в Мерцедес до смъртта си през 2019 г. Трикратният световен шампион нямаше изпълнителни функции в екипа от Бракли.

„Очевидно се опитаха да се възползват от моя опит и това, което виждам – подбор на таланти и дори технически умения. Спортът е моето семейство. Винаги съм се занимавал с много неща и това продължава до ден днешен. Това е всичко.  Не искам конкретна работа, в която трябва да се занимавам всеки ден. Нямам нужда и не искам това. Но приветствам възможността да бъда част от много важни решения. Това е моето родео“, заключи Марио Андрети.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Cadillac (@cadillac)