Бюджетният лимит за годишните харчове на отборите от Формула 1 създаде доста грижи на тимовете и особено на най-големите сред тях. Наложи се освобождаване на хора, за да се влез в рамките на ограничението. Първата проверка установи нарушения при два отбора – Ред Бул и Астън Мартин. Екипът от Силвърстоун бе с процедурна простъпка. Този от Милтън Кийнс отнесе глоба от $7 млн. и 10% намаление на времето за работа в аеродинамичния тунел. Темата как екипите се вместват в бюджетния лимит продължава да се обсъжда и на пистата Силвърстоун Зак Браун бе попитан точно това относно Макларън. Тимът от Уокинг взе Давид Санчес от Ферари и Роб Маршал от Ред Бул. И двамата са специалисти от висок клас със сериозни заплати. Хелмут Марко се възмути наскоро, че други отбори предлагат на инженери от Ред Бул двойни заплати, а бюджетните ограничения не позволяват в Милтън Кийнс да компенсират подобни оферти.
Отговорът на Зак Браун относно това как Макларън се справя при наличието на лимит на средствата бе любопитен.
„Първото, което сторихме, беше да си ограничим сметките за кетъринг!“, подхвърли главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг, намеквайки за един от слуховете относно нарушението на Ред Бул за 2021 г.
„Всъщност в собствените ни разходи имаше някои несъответствия. Не работехме в аеротунела си, а в друг – под наем. Това струва по-късно, отколкото да поддържаш собствена тръба. Наложиха се някои трудни решения. Но същевременно постепенно влизат в употреба някои от новите ни технологии. Те всъщност са по-ефективни от финансова гледна точка. Съответно се освободиха средства, които впоследствие бяха насочени към наемането на нови хора“, обясни CEO-то на Макларън Рейсинг.
Работата на всички отбори във Формула 1 и развитието на болидите им по време на сезона се определят от бюджетния лимит. На Тото Волф (Мерцедес) и Фредерик Васьор (Ферари) бе посочено, че и двата отбора направиха сериозни промени по болидите си за настоящия сезон, но вероятно не толкова големи, колкото биха могли в дните на неограничени харчове.
„Бюджетен лимит…“, бе кратката реплика на Волф.
„Тото е прав“, продължи Васьор. „Основният фактор при развитието е ограничението на бюджетите. Вече не можеш да започнеш напълно нов проект, каквато възможност имаше преди няколко години. Това означава, че трябва да адаптираш проекта си към ситуацията. При тези условия мисля, че ние направихме прилична крачка напред.“
„Споделям мнението на Фред. Бюджетният лимит наистина ограничава нещата сега. Понастоящем не може просто да създадеш Б-спецификация на колата си. Люис [Хамилтън] и Джордж [Ръсел] много ясно заявиха какви промени искат да се промени в автомобила, но просто не е възможно, защото няма средства. Затова се насочихме към това да направим необходимите изменения в болида за догодина“, добави Волф.
Част от разходите на отборите са свързани с пътуванията им за отделните надпревари от шампионата. Ситуацията в това отношение също е сложна, откакто Великобритания излезе от Европейския съюз. През седмицата шефове на F1 екипи и президентът на спорта Стефано Доменикали имаха среща по този повод с представители на британското правителство.
„Проблемът е, че в момента се занимаваме с няколкостотин карнети, за да превозваме части – първо извън страната, след това обратно. Дори нещо да е счупено, пак трябва да го върнеш във Великобритания. Освен това календарът е така подреден, че няма начин например да се пътува от Англия до Имола, а след това същите тези неща да тръгнат за Канада например – всичко с един карнет“, обясни Джеймс Ваулс от Уилямс
„Редът е Великобритания – Имола – обратно до Великобритания и тогава където и да било другаде. Има такова движение на компоненти, което реално изобщо не е полезно. Отделно са пътуванията на хората ни. Сега и на тръгване, и на връщане се губи повече време по летищата и границите в сравнение с преди“, каза още Ваулс.
Our #BritishGP winners, 70s & 80s style 🏆🇬🇧
Which is your favourite? 👌#WeAreWilliams pic.twitter.com/9lyM6lz7On
— Williams Racing (@WilliamsRacing) July 7, 2023