Последователните стартове от Формула 1 в Малайзия и Китай подложиха на сериозен стрес двигателите, като от британския доставчик Косуърт отчетоха прекрасна издръжливост на своите агрегати, справили се с предизвикателствата на Сепанг и трасето до Шанхай. Във втората от двете надпревари един-единствено пилот не финишира, а всичките шест болида с мотори на англичаните видяха карирания флаг.
Косуърт отбелязаха значителния напредък на Испания Рейсинг, които вече без проблеми се класират в квалификациите. Отборът на Хосе Рамон Карабанте пропусна Гран при на Австралия, но след това пилотите Витантонио Лиуци и Нараин Картикеян нямаха затруднения с постигането на времена в рамките на 107% от най-доброто постижение в Q1. В тима очакват тепърва да набиран скорост, разбира се със съдействието на Косуърт.
Уилямс пък записаха първия си финал в Китай, след като Рубенс Барикело и Пастор Малдонадо най-после завършиха състезателна дистанция. Класирането извън точките обаче не бе удовлетворяващо за отбора. Косуърт се трудят усърдно, за да изпипат СА2011k според изискванията на екипа, така че да може да се използва пълният потенциал на агрегата. За Турция се очакват поредните технически промени по FW33, чиято цел ще е класиране в топ 1с.
Във Върджин бяха доволни, че и двете им коли финишираха – досега екипът има само едно отпадане. Точно там обаче се появи проблем с един от моторите Косуърт – в петъчните тренировки до Шанхай се наложи смяната на агрегата на Тимо Глок. Причината се оказа счупен клапан и е резултат от по-ранен проблем още от Австралия, който е поправен в останалите двигатели на британците.
– Формата на отборите се променя старт за старт и всички, включително ние в Косуърт, трябва да се трудим упорито, за да се подобряваме – коментира генералният мениджър за Формула 1 Марк Галахър. – Напредъкът на Испания Рейсинг от Австралия насам е добър пример за това. И двете им коли финишираха в Китай, а това е забележително постижение и трябва да бъде споменато. Трудим се упорито и заедно с инженерите на Уилямс, за да подсилим цялостно FW33, тъй като представянето на колата не бе според очакванията на тима – допълни той.