Майк Крак коментира представянето на Астън Мартин в последното състезание в F1. Според него, отборът изобщо не е доволен от постигнатите резултати. Крак добави, че подобренията в Имола са направили автомобила по-труден за каране.
Астън Мартин имаше сериозни очаквания миналия уикенд. Отборът от Силвърстоун представи сериозен пакет с актуализации, който включва и нов под. Целта на тези новости беше да подобрят скоростта на AMR24 и да намалят изоставането спрямо челото
За нещастие, нещата не се развиха според очакванията на Астън Мартин. Тимът изкара доста труден уикенд на пистата Имола. Първо Алонсо излезе извън трасето в един от завоите Риваца в първата тренировка. Двукратният световен шампион продължи да се бори в остатъка от уикенда. В Q1 Алонсо излетя от трасето и мина през зоната за сигурност. Така той получи поражения по своя болид и отпадна доста рано от квалификацията.
Алонсо стартира Гран при на Емилия Романя от бокса. Испанецът на практика не се бореше за нищо и направи един голям тест на подобренията в колата. В крайна сметка той финишира 19-ти и си тръгна с празни ръце.
Другият пилот на Астън Мартин Ланс Строл се представи по-добре. Канадецът потегли 13-ти и се представи неочаквано силно. Строл финишира девети и донесе единствените точки за тима по време на рейс уикенда в Имола.
Крак смята, че проблемите на Алонсо в началото на уикенда са показали, че подобреният автомобил на Астън Мартин е станал малко по-нестабилен.
„В Имола е трудно, особено когато стартираш там, откъдето го направихме ние“, каза Крак. „Тръгнахме си с две точки. Мисля, че това беше доста добър резултат. Той показва, че автомобилът все още е способен да прави разни неща.“
„Но също така видяхме, че той е труден за каране. През уикенда имахме няколко трудни момента. Случилото се в квалификацията ни се отрази най-много, защото от този момент нататък наистина бяхме тръгнали назад“, обясни шефът на Астън Мартин.
„Искахме да научим повече неща. Заради това избрахме да стартираме от питлейна и да направим промяна по автомобила. Целта ни беше да видим дали можем да го направим по-лесен за каране Искахме да се справим по-добре от това, което всъщност направихме. Но състезанието компрометирано от събитията [в квалификацията]“, каза още Крак.
Строл отправи известни критики към колата на Астън Мартин. Още в събота канадецът каза, че подобренията не работят както трябва и не са нужната стъпка напред. В същото време Крак предположи, че Астън Мартин трябва да се стреми да ускори развитието си, ако иска да се доближи до отбори като Мерцедес, Ферари и Макларън
„Не сме доволни от двете точки в последното състезание. това е ясно. Има и други отбори, които носят подобрения, така че играта винаги е относителна“, каза Крак.
„Не трябва да подценяваме това. Мисля, че с изключение на един отбор, всички имаха списък с подобрения, така че това показва колко конкурентно е цялото поле. Трябва наистина да продължим да натискаме и да внасяме повече нови неща в следващите състезания“, завърши шефът на Астън Мартин. В момента отборът от Силвърстоун заема пето място при конструкторите и изостава все повече от Мерцедес.
What does it mean to be an original?
It means getting comfortable with change.
It means reinventing, time and time again. @Valvoline pic.twitter.com/kXaTasFvvw
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) May 20, 2024