Начало Избрани Льоклер: Бяхме много бързи в първите четири или пет обиколки, но за...

Льоклер: Бяхме много бързи в първите четири или пет обиколки, но за съжаление състезанието беше малко по-дълго

2638
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер официално отпадна от борбата за титлата за тази година. Пилотът на Ферари финишира на трета позиция в състезанието за Голямата награда на Япония. Монегаскът нямаше отговор на темпото на победителя Макс Верстапен. Нидерландецът се справи перфектно на наводнената писта Сузука и спечели втора поредна световна титла.

Льоклер се движеше на втора позиция преди да бъде застигнат от Перес в заключителната фаза на съкратената надпревара. Пилотът на Ферари се защитаваше много добре от атаките на по-бързия мексиканец въпреки износените си гуми. 25-годишният състезател едва удържаше колата си на хлъзгавата писта. В последната обиколка той допусна грешка и мина напряко през шикана.

Веднага след края на състезанието Льоклер получи допълнителни пет секунди към времето си. Това означаваше загуба на второто място в надпреварата, което позволи на Верстапен да защити трофея си.

„Бяхме много бързи в първите четири или пет обиколки, но за съжаление състезанието беше малко по-дълго“, сподели Льоклер.

„Предните гуми просто „изчезнаха“ след четири или пет обиколки. После всичко се свеждаше до това да оцелея до края на състезанието. Честно казано, днес наистина бяхме много затруднени.“

„Ситуацията бе сходна на тази в последното състезание. Отново бяхме силни в загряването на гумите, но след три, четири обиколки просто ги унищожаваме“, обясни пилотът на Ферари.

„Краят на състезанието беше изключително труден. Очевидно Чеко оказваше доста силен натиск отзад, а аз наистина имах проблеми с двете си предни гуми. В крайна сметка направих грешка на шикана, която ми струва скъпо.“

Льоклер е съгласен с наказанието, наложено му от стюардите в Япония.

„Не знаех, че това е последната обиколка. Ако трябва да бъда честен, наказанието от пет секунди беше правилно.“

Пилотът на Ферари поздрави Верстапен по случай защитата на световното първенство.

„Огромни поздравления на Макс за втората му световна титла. Мисля, че успеха на Макс през тази година беше въпрос на време. Очаквахме от него да спечели титлата предсрочно.“

„Нашата цел остава непроменена. Трябва да използваме тези последни състезания, за да станем по-добър отбор и да се надяваме, че догодина ще отправим малко по-голямо предизвикателство към Ред Бул“, допълни Шарл Льоклер.

Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц катастрофира и приключи участието си в Гран при на Япония още в първата обиколка.

„Трудна и разочароваща неделя. До началото на състезанието изборът между гумите интермедия и тези за по-мокра писта много близък. Ако трябва да сме честни, и с двете смеси видимостта щеше да е нулева, което беше най-голямото ограничение. Опитах се да се измъкна от струята на Перес и се озовах в голяма локва. След това имах аквапланинг и не можех да направя нищо, за да задържа автомобила“, заяви Сайнц.

„В този момент единствената ми грижа беше да не бъда ударен. Бях в опасна позиция в средата на пистата и знаех, че другите пилоти не ме виждат. За щастие на всички, днес не се случи нищо по-лошо. Сега ще се пренастроим и ще се върнем към работата за състезанието в САЩ. На последно място, поздравления за Макс Верстапен и Ред Бул за шампионската титла“ добави пилотът на Ферари.

Шефът на Ферари Матия Биното бе крайно разочарован от развитието на надпреварата на Сузука, както и от бързото решение на стюардите да накажат Льоклер.

„Първо, поздравявам Макс за втората му световна титла в този страхотен за него сезон. Той наистина го заслужава. От наша страна, резултатът от това съкратено състезание е доста разочароващ, особено за Карлос Сайнц, който трябваше да се оттегли в първата обиколка при наистина трудни условия.“

„Като цяло Шарл Льоклер изкара добро състезание. За съжаление той имаше проблеми с износването на гумите интермедия. После реши да натисне много силно в първите няколко обиколки след спирането си в бокса. Сега насочваме вниманието си към последните четири състезания. Готови сме да се борим след две седмици в Остин“, каза шефът на Ферари.