Начало Избрани Льоклер: Нямаме достатъчно скорост, за да се борим за полпозишъна

Льоклер: Нямаме достатъчно скорост, за да се борим за полпозишъна

4663
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер не очаква да се бори за полпозишъна в Бахрейн. Пилотът на Ферари е категоричен, че разполага с автомобил, който няма да се бори за места на първа редица в утрешната квалификация.

Льоклер даде шесто време в първата свободна тренировка за Гран при на Бахрейн. Състезателят от Монако така и не използва меките гуми и направи всичките си обиколки със средно твърдите смеси на Пирели. Във вечерната сесия той направи няколко квалификационни симулации с гуми софт. После Льоклер се фокусира върху серии с повече количество гориво и гуми медиум.

В крайна сметка Льоклер даде четвърто време след финала на FP2 в Сахир. 25-годишният състезател изостана с 0.460 сек. спрямо лидера Фернандо Алонсо и с повече от 3 десети спрямо Макс Верстапен и Серхио Перес от Ред Бул. Малко след края на сесията той заяви, че няма достатъчно скорост, която да му позволи да се бори за полпозишъна в утрешната квалификация

„Нямаме достатъчно скорост, за да се борим за полпозишъна“, сподели Льоклер пред F1TV.

Пилотът на Ферари не направи прогноза относно дали автомобилът на Астън Мартин ще бъде толкова бърз и в утрешния ден.

„Все още е рано да се правят прогнози. Може би смятам, че болидът на Астън Мартин бе малко по-бърз, отколкото ще бъде утре. Не знаем дали реално ще е така. Това е само моето мнение.“

Льоклер смята, че Ферари има най-много работа за вършене в настройките на SF-23, за да определи състезателното му темпо. Той все пак заяви, че има шансове за подобрения през останалата част от уикенда.

Петкратният победител в F1 също така призна, че автомобилът на Ферари се е държал по-добре, отколкото по време на предсезонните тестове миналата седмица. Тогава той умишлено бе натоварен да тества настройки, които не позволяваха да има добра скорост в завоите на пистата Сахир.

„Да кажем, че усещането е по-добро от това при тестовете. От моя страна темпото ми в тестовете беше много непоследователно в начина. Не бях доволен от автомобила, защото тествахме много неща и нямах много време  да настроя автомобила по мой вкус. Днес се получи по-добре.“

Ферари тества ново задно крило по време на първата свободна тренировка в Бахрейн. Тимът от Маранело обаче отказа да използва този елемент в FP2 след като ясно се видя, че той постоянни мърдаше от една страна на друга. Това естествено повдигаше въпроси за неговата стабилност

На въпроса дали Ферари ще продължи да използва въведеното задно крило, Фредерик Васьор потвърди, че този елемент ще се използва по-късно през сезон 2023.

„Това беше тестови елемент, който не можахме да изпробваме през миналата седмица“, каза Васьор.

„Опитахме се да го пуснем тази сутрин. Както видяхте, усещането не беше много положително. Затова няма да използваме това крилото в остатъка от уикенда в Бахрейн“, добави шефът на Ферари.

Междувременно съотборникът на Льоклер Карлос Сайнц не бе толкова доволен от колата на Ферари. Испанецът се бореше с баланса на SF-23 и дори се завъртя по време на първата тренировка в Сахир. В крайна сметка Сайнц приключи деня на 14-то място.

„Предполага се, че автомобилът не реагира точно както очаквам или поне както беше при тестовете“, заяви Сайнц.

„Боря се малко повече баланса на автомобила, който е малко по-неподходящ в сравнение с това, което беше на тестовете. Сега ще разглеждаме добре и ще направим някои корекции за утре.“

Състезателят на Ферари обясни и драматичното си завъртане в FP1. Испанецът изпусна своя болид на спускащия се по склона завой №9, след който следва постепенна лява крива към по-разпознаваемия тесен ляв завой №10

Скоро след това бе променена спецификацията на задното крило на болида на Сайнц. Той използва две централни подпори, след като бе забелязано, че част от елемента се клати твърде много.

„Просто тествахме някои неща в автомобила, опитвайки се да довършим няколко неща, които искахме да изпробваме в FP1. Износихме гуми медиум, от които искахме да се отървем в FP1 и да използваме меки в нощната сесия.“

„Ясно е, че това не мина по план. Честно казано не беше умишлено. Просто нещата малко се объркаха, което накара да променим плановете си в FP2.“

„Загубих малко време на пистата и вероятно платих цената за това във FP2. За нещастие автомобилът не се усеща по същия начин, както по време на тестовете“, завърши Карлос Сайнц.