Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер: Променям си карането, ако стореното от Макс е разрешено, Ръсел: Да...

Льоклер: Променям си карането, ако стореното от Макс е разрешено, Ръсел: Да спреш 25 м по-късно не е честно каране

14357
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Майкъл Потс

Историята около инцидента между Люис Хамилтън и Макс Верстапен доминираше не само дните след надпреварата в Бразилия, но и разговорите през първия ден в Катар. След изслушването на представители на Мерцедес и Ред Бул нямаше решение дали ще се провежда преразглеждане – то бе отложено за днес. Редица пилоти обаче изразиха мнението си относно случилото се на Интерлагос.

„Според мен е необходимо изяснение, защото трябва да знаем как стоят нещата, когато излезем на пистата да се състезаваме. Ако няма яснота, ще е много трудно да се поддържа каквото и да е постоянство. В Австрия видяхме как избутването на пилот от пистата е 5 секунди наказание и как на някои други писти не се получи точно по същия начин“, заяви Карлос Сайнц.

„Необходимо е целият спорт да продължи да се подобрява, нещата да са по-ясни. Особено за двама състезатели, при които залогът е толкова висок. Те трябва да знаят какво могат и какво не могат да вършат.“

Съотборникът му във Ферари Шарл Льоклер посочи, че ще промени стила си на управление в зависимост от решението на стюардите.

„Иска ми се цялото това говорене да спре като от външната страна на тези завои се сложи чакъл. Тогава всичко ще приключи. Това, разбира се, не е най-доброто решение за абсолютно всяка писта. Но като няма чакъл, се стига до ситуация като тази от миналата седмица.“

„Човек трябва да се адаптира към всяка ситуация, всяко решение, което стюардите взимат. В момента, в който разбрах, че няма да има наказание за Макс в Австрия (през 2019 г.), промених начина си на управление на Силвърстоун. Мисля, че това важи за всеки пилот.“

„Винаги ще се стараем да се състезаваме на лимита на онова, което ни е разрешено. Точно така и ще направя в конкретния случай, ако това ни е позволено“, каза Льоклер

Той бе категоричен, че няма никакви предпочитания между Хамилтън и Верстапен, но иска той да е наясно какво може и какво не да се прави на трасето.

Според Джордж Ръсел е трябвало да има санкция още по време на състезанието в Бразилия.

„Не знам дали ще има санкция впоследствие. Трябваше ли да има, когато всичко това се случи? Вярвам, че трябваше да има. Не може просто да спреш 25 метра по-късно, отколкото във всяка друга обиколка и да избуташ другия пилот от трасето. Това не е честно каране. По-твърдо състезание е, но не и почтено“, обясни пилотът на Уилямс.

„В крайна сметка Люис спечели“, коментира Даниел Рикиардо. „Той беше с по-бързата кола, бе по-добрият в този конкретен ден и според мен ситуацията не променя нищо особено по отношение на първенството.“

„Това може би бе и възможно най-добрият сценарий. Ако обаче Макс бе победил, то тогава вероятно щеше да се натиска по-здраво с протестите и всичко останало.“

Ландо Норис получи наказание в Австрия тази година за подобен инцидент. Серхио Перес тогава имаше две санкции от по 5 секунди и след надпреварата се води сериозна дискусия по въпроса.

„Много хора имат различни и противоречащи си виждания по въпроса. Имаше обаче ситуации, при които пилоти получаваха наказания за много по-малки и далеч по-неумишлени провинения. Аз може и да съм участвал в някои от тях.“

Фернандо Алонсо каза, че след като не е имало санкция в самата надпревара, вероятно не трябва да има и сега. За Себастиан Фетел повторното изслушване е „малко ненужно“, защото „времето си върви и какво ще се промени? Нищо.“ Кими Райконен посочи, че според него не е имало нещо необичайно.

„Виждал съм далеч по-лоши неща, бил съм част от много по-тежки случаи. Много се пише за ситуация, изкарвана по-ужасна, отколкото всъщност е“, допълни финландецът.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter.