Начало Избрани Магнусен можел да премине в Ред Бул или Ферари в по-ранен етап...

Магнусен можел да премине в Ред Бул или Ферари в по-ранен етап от F1 кариерата си

686
0
Кевин Магнусен
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Кевин Магнусен размишлява върху кариерата си в F1. Датчанинът твърди, че в даден момент е имал възможност да премине във Ферари или Ред Бул и че неговият екип дори е разговарял с Кристиан Хорнер. Магнусен не съжалява за това, че не е могъл да запише по-силни резултати и вече гледа към следващата глава в WEC и IMSA.

Кариерата на Магнусен в F1 е доста интересна и изпълнена с обрати. 32-годишният пилот дебютира през 2014 г. с Макларън и се качва на подиума в още първия си старт на пистата Албърт парк. Така той стана първият състезател след Люис Хамилтън през 2007-ма, който записва подиум в дебютното си участие в F1. След това той записва още няколко класирания в топ 5, включително пето място в Гран при на Русия. В крайна сметка Магнусен остана 11-ти в крайното класиране и бива победен от Дженсън Бътън. По-слабите резултати се дължаха и заради спадът във формата на Макларън

„На Макларън им трябваше 10 години, за да се върнат към формата, която имаха през 2012 г. Аз попаднах в него точно в началото на тази низходяща тенденция. Ако ако бях дошъл две или три години по-рано, историята щеше да е различна“, сподели Магнусен в интервю за Аутуспорт.

В края на 2014 г. датчанинът изпадна в много неприятна ситуация, тъй като трябваше да отстъпи мястото си на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион се завърна в Уокинг, след като прекара пет сезона във Ферари. Магнусен остана част от екипа, макар и в ролята на тестов и резервен пилот. Всичко това обаче оказа сериозно влияние върху кариерата му оттук нататък.

„Мисля, че имах и лошия късмет да загубя мястото си в края на тази година“, обясни Магнусен. „Знаете, че бях по-бърз от Дженсън [Бътън], по отношение на темпото. Той обаче ме изпреварваше значително в състезанията. Като цяло беше съвсем ясно какво трябва да променя.“

„Трябваше просто да завърша състезанията и да се успокоя малко. Не беше така, сякаш трябваше да правя нещата по-добре. Трябваше да се сдържа малко. Тогава мисля, че щеше да имам съвсем различно представяне по отношение на постоянството и т.н. Просто нямах късмет да загубя това място през онази година и това донякъде промени траекторията на кариерата ми“, добави датският пилот.

Магнусен замести Алонсо в първия кръг за сезон 2015 в Австралия. За съжаление, повреда в двигателя на Хонда не му позволи да стартира в надпреварата на Албърт парк. До края на сезона той не записва други участия и вече започва да търси място в други отбор.

Датчанинът се завърна на стартовата решетка през 2016 г. с Рено. Кампанията с френския отбор е повече от разочароваща, след като Магнусен записва само две класирания в зоната на точките. В края на същата година той напуска Рено и преминава в Хаас

Магнусен подобри представянето си след първите си две кампании с Хаас. Това го накара да мечтае да премине в някой топ отбор и да се бори за победи и подиуми.

„Това беше третата ми година във Формула 1. Бях на 25 години или нещо подобно… 24? Все още всичко беше възможно“, призна Магнусен. „Все още вярвах, че е възможно. Имаше моменти, в които усещах, че всичко върви в тази посока.“

Един от тези моменти настъпва през първата половина на сезон 2018. Тогава Магнусен записва поредица от силни резултати, които привличат вниманието на Ферари. Скудерията е основният технически партньор на Хаас вече близо десетилетие. В онзи момент тимът от Маранело търсеше заместник на Кими Райконен, като Магнусен беше една от опциите.

„През 2018 г. имахме наистина добър автомобил през първата половина на годината. Шарл [Льокклер] току-що беше пристигнал във Формула 1 със Заубер. Началото на първия му сезон не беше страхотно. Моят пък беше наистина добър! И тогава изведнъж Ферари протегна ръка към мен“, призна Магнусен.

„Изведнъж започнах да карам в техния симулатор, но не за Хаас, а за Ферари. Те се оглеждаха наоколо. И аз си помислих, че е добре… Вече се вълнувах накъде отива това. Но тогава Шарл започна наистина да се представя на ниво. След това не чух нищо повече по този въпрос.“

Доброто представяне на Льоклер със Заубер е накарало Ферари да пренебрегне Магнусен. Пилотът от Монако е и дългогодишен част от академията на Скудерията, което също е изиграло важна роля в избора на тима.

„Не знам колко близо е било“, призна Магнусен. „Но ако Шарл не беше започнал да се представя, ако беше имал по-слабо представяне през цялата година, мисля, че щях да съм един от пилотите, към които щяха да погледнат. Понякога имаш чувството, че се приближаваш, но все още не си толкова близо. Това е начинът, по който се случват нещата.“

Друга възможност за Магнусен се появи в края на същата година. Тогава Ред Бул търсеше заместник на напускащия в посока Рено Даниел Рикиардо. Датчанинът призна, че неговият екип е водил разговори с Кристиан Хорнер. В крайна сметка обаче тимът от Милтън Кийнс избира Пиер Гасли

„След този сезон Даниел напусна Ред Бул. Спомням си, че моят екип говори с Кристиан Хорнер, защото, разбира се, всички обсъждаха мястото в Ред Бул“, спомня си Магнусен. „Кристиан каза следното: „Вижте, в Ред Бул няма нищо, но можем да поговорим за Торо Росо. Аз обаче казах: „Не, не, нека не го правим“, което вероятно беше правилното решение.“

„Гасли беше този, който зае това място [в Ред Бул]. [Александър] Албон беше повишен от F2 в Торо Росо. След това Гасли не свърши толкова добра работа и Албон дойде на негово място. В крайна сметка човекът, който получи мястото в Торо Росо, изведнъж се озова в Ред Бул.“

Магнусен остана в Хаас до края на сезон 2020, след което отиде в IMSA и Индикар. В началото на 2022 г. той изненадващо се завърна в американския отбор, заменяйки Никита Мазепин. Датчанинът финишира пети в първото си участие за тогавашната кампания. Но след това резултатите му започнаха да се влошават.

Последните две кампании бяха много трудни за Магнусен. Опитният датчанин изпитваше затруднения с автомобила и рядко печелеше точки. В допълнение, той беше победен от Нико Хюлкенберг. В крайна сметка той отново напусна Хаас след приключване на сезон 2024. По всичко изглежда, че 32-годишният пилот окончателно приключи с F1.

„Със сигурност можех да направя повече. Но не мисля, че някой може да каже „Не можех да направя повече“. Винаги ще има неща…“

„Имаше моменти, в които не работех достатъчно усърдно. Но имаше и моменти, в които се трудих докрай. Всъщност не съжалявам за нищо. Не мисля, че има нещо, което бих могъл да направя, за да променя хода на кариерата си. Наистина се съмнявам в това“, завърши Кевин Магнусен.

Тази година Магунусен ще кара за БМВ в IMSA и WEC. По-късно този месец той ще се включи в 24-те часа на Дайтона с прототипа V8 Hybrid. През юни Магнусен трябва да участва и в 24-те часа на Льо Ман.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Intellis.dk (@intellis.dk)