Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън и Алпин са поискали от ФИА уточнение за отношенията на Ферари...

Макларън и Алпин са поискали от ФИА уточнение за отношенията на Ферари и Хаас в технически и финансов план

6511
0
Андреас Зайдл, Макларън
Андреас Зайдл; снимка: Макларън

Отборите на Макларън и Алпин са поискали от ФИА уточнение за взаимоотношенията на Ферари и Хаас както в технически план, така и във връзка с финансовия регламент. В Маранело има хъб на американския тим. Там бяха преназначени част от специалистите на Скудерията, за да не бъдат освобождавани от работа вследствие на наложеното ограничение на бюджетите. От Хаас използват не само задвижващи системи на Ферари, но и редица други компоненти.

Подобни взаимоотношения не са нещо необичайно във Формула 1. Тесни връзки има още между Ред Бул и Алфа Таури (чиито собственик освен това е един и същ), както и между Мерцедес и Астън Мартин например. Нито едно партньорство обаче не е като на Ферари и Хаас с вече споменатия хъб директно в централата на по-големия отбор.

Макларън е с агрегати на Мерцедес, но екипът от Уокинг и Алпин нямат такъв тип отношения с други отбори във Формула 1

Двата отбора са поискали от ФИА уточнение за връзката между Ферари и Хаас – както като техническо сътрудничество, така и във връзка с финансовия регламент. След въвеждането на ограничение на бюджетите федерацията назначи допълнителни специалисти и още от 2021 г. започна проверки в отборите. За финансови нарушения няма ясно разписани наказания в правилника. Те ще бъдат решавани в зависимост от простъпката и по усмотрение на ФИА.

„Не е тайна, че тази връзка, съществуваща в рамките на регулациите в тази си конкретна форма, ни притеснява“, заяви шефът на Макларън в F1 Андреас Зайдл.

Отмар Шафнауер пък отбеляза в Бахрейн, че е видял забележително еднакви решения на различни коли.

„Човек се замисля как, по дяволите, два независими отбора са стигнали до един и същи извод. Но мисля, че равните условия са важни във Формула 1. Трябва да работим с ФИА, за да разрешим проблемите. Сами можете да погледнете и да се замислите как два независими отбора са стигнали до еднакво решение? И то при смяна на правилата. Никой не знае какви ще са посоките, докато не ги види на писта. Така че как се е получило? След време има подобно елементи, това го разбирам. Някой вижда нещо и си казва защо пък да не го пробвам в аеротунела. Но от самото начало?“

Зайдл посочи, че по-голямото притеснение идва не от възможни ползи за малките отбори, а за увеличения капацитет на големите екипи за изследвания.