Макларън може да използва двигатели на Ред Бул Пауъртрейнс. Според информация на различни медии, британският отбор обмисля да случи изненадваща сделка с Ред Бул за доставка на задвижващи системи от сезон 2026.
Както вече писаха медиите racingnews365.com и Independent, главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун наскоро е посетил завода на Ред Бул Пауъртрейнс в Милтън Кийнс. Предполага се, че американецът е провел първоначални разговори за доставка на силови агрегати от 2026 г.
Макларън разглежда опциите си за сезон 2026. Тогава влизат в сила новите технически правила за задвижващите системи. В момента базираният в Уокинг тим използва двигатели на Мерцедес. Сделката на Макларън с германския производител е до края на 2025 г. След това британският екип най-вероятно отново ще смени доставчика си на силови агрегати.
Главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун заяви, че неговият отбор е доволен от двигателите на Мерцедес HPP. От друга страна обаче той не изключва възможността да работи с друг производител от 2026-та, дори това да е Ред Бул Форд.
Същевременно Ред Бул използва задвижващи системи, произведени от Хонда. Японският производител официално се оттегли от F1 в края на сезон 2021. Това накара австрийският отбор да създаде свое подразделение за двигатели, което носи името Ред Бул Пауъртрейнс (RBPT). Въпреки това екипът продължава да има техническо партньорство с Хонда до края на 2025 г. След това Ред Бул ще създаде задвижваща система заедно с Форд. Американският производител ще се върне в спорта когато влязат новите правила през 2026 г. и ще бъде технически и маркетингов партньор на Ред Бул.
Макар да спира сътрудничеството си с Ред Бул в края на сезон 2025, Хонда ще продължи участието си в F1. Японският производител потвърди интерес към новите технически правила и дори се регистрира в следващия цикъл от 2026 до 2030 г. За момента марката обаче не е потвърдила дали ще се включи като доставчик на двигатели или ще има по-голяма роля в спорта
Един от вариантите на Хонда е отново да работи с Макларън. Двете компании постигнаха огромни успехи в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век с Аертон Сена и Ален Прост. След това отново си партнираха от 2015 до 2017 г. За съжаление този път сътрудничеството на Хонда и Макларън не премина според очакванията на двете марки. В крайна сметка това доведе до нова раздяла, която не бе никак приятелска.
Let’s get it. 🤩 pic.twitter.com/m5sgn9xKtG
— McLaren (@McLarenF1) February 22, 2023
Друга опция за Хонда е Уилямс. Британският отбор също е използвал двигатели на японците през 80-те години и е постигнал немалки успехи. За момента Уилямс използва задвижващи системи на Мерцедес до края на сезон 2025. Вероятността тимът от Гроув да продължи да работи с германския производител остава голяма след влизането на новото поколение задвижващи системи.
Everything you need to know about this week’s testing in Bahrain…🙌#WeAreWilliams https://t.co/r3SBzQGDHQ
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 21, 2023