Начало MotoGP News Марини близо до преминаване в Репсол Хонда

Марини близо до преминаване в Репсол Хонда

157
0
Лука Марини
Лука Марини, снимка VT46 Racing Team

Лука Марини е близо до преминаване в Репсол Хонда. Според информация на motorsport.com, италианецът води разговори с японския производител и е фаворитът да замести Марк Маркес през следващия сезон.

В началото на октомври Марк Маркес обяви, че напуска Хонда след края на настоящата кампания. Няколко дни по-късно стана ясно, че испанецът ще кара в тима на Грезини Дукати заедно с по-малкия си брат Алекс

От Хонда веднага започнаха да търсят заместник на шесткратния световен шампион в MotoGP. Японският производител опита да изкуши Маверик Винялес и Мигел Оливейра. Двамата обаче отхвърлиха офертите на марката и ще продължат да карат мотори на Априлия.

Други имена, спрягани за заместници на Маркес са Фабио Ди Джанантонио и Пол Еспаргаро. Италианецът не коментира директно тези спекулации, но пък ще се радва да остане в MotoGP и догодина. В същото време Еспаргаро отхвърли възможността да се върне в Хонда догодина и предпочете да бъде тест пилот на КТМ.

По време на последния рейс уикенд се потвърди интересна информация на британското издание motorsport.com. Според нея, мениджърът на Лука Марини Джанлука Фалциони се е срещнал с ръководителя на тима на Репсол Хонда Алберто Пуч. Двамата са обсъждали възможността Марини да премине в Хонда през следващия сезон. Самият пилот обаче отказа да даде подробности по тази тема и бе доста прибран по време на срещите си с медиите в Сепанг.

„Не, не водя разговори с Хонда в този момент“, сподели Марини в петък. Италианецът все пак отрече, че това ще се случи в бъдеще. „Това е.. трябва да говорите с моя мениджър.“

Марини не отрече, че е изкушен от офертата на Хонда, макар че вече има договор за 2024 г. с отбора на Валентино Роси.

„Да, имаш най-добрия мотор, но да отидеш в заводски отбор и да развиваш собствен мотор, да говориш с инженерите и да следваш посока – твоята посока – всички заедно, е съвсем различно нещо.“

„Знам, че пакетът ми сега е фантастичен, отборът работи много добре. Дукати също така има фантастичен мотоциклет, който се представя добре всеки път във всяка ситуация и при всички условия“, продължи Марини. „Но аз също така съм състезател. Като такъв имам мечти, които искам да постигна. Да карам и да работя за заводски отбор е нещо наистина невероятно. Разбира се, това трябва да е правилният проект, който се намира в правилната ситуация“, каза още италианецът.

„Проблемът в днешната ера MotoGP е, че имаш прекалено малко време за тестове, особено ако си с едногодишен договор. Моята цел е да достигна до заводската структура и да развия мотоциклет. Разбира се, важно да го направя с правилната възможност.“

„Много е рисковано да имаш договор за година, без значение в кой отбор си“, обясни Марини. „Машината на Дукати е страшна. Това е мотоциклет, който ти позволява да се движиш бързо. Но трябва да кажа, че да развиеш мотоциклет, който ти харесва, би било много хубаво нещо“, завърши Лука Марини.

Същевременно шефът на тима на VR46 Дукати Учо Салучи коментира темата: „В момента се работи по въпроса: „Бих предпочел да остане при нас, но също така бих се радвал, ако напусне. Целта на Академията [училището за обучение на пилоти на VR46] е да помогне на нашите момчета да достигнат до официален заводски отбор.“

Междувременно се появи информация и за евентуален заместник на Марини. Става въпрос за Фермин Алдегер. Звездата от Moto2 дори бе свързвана с преминаване в Хонда, но Пуч отрече тези слухове. Алдегер все пак може да отиде в тима на VR46 при едно евентуално напускане на Марини.