Марк Маркес разкри какво е довело до инцидентите с негово участие в Арагон. Пилотът на Репсол Хонда се оттегли от вчерашната Гран при на Арагон. Първо той бе ударен от Фабио Куартараро, след което имаше контакт с Такааки Накагами.
Маркес се завърна на стартовата решетка в клас MotoGP след като пропусна състезанията в Каталуния, Германия, Нидерландия, Великобритания, Австрия и Сан Марино. Испанецът претърпя четвърта операция на дясната си ръка след уикенда за Гран при на Италия. Въпреки че се очакваше той да участва едва в тестовете след края на сезон 2022, Маркес реши да рискува и да се включи в Гран при на Арагон.
Пилотът на Репсол Хонда потегли от 13-то място във вчерашното състезание. Испанецът спечели няколко позиции, преди да бъде ударен на трети завой от Фабио Куартараро. Пилотът на Ямаха падна и се оттегли от състезанието, докато парче от неговия мотор остана заклещено в задницата на машината на Маркес. Испанецът намали своята скорост и без да иска задейства устройството за контролиране на височината на окачването на неговия мотор. Това доведе до контакт с неговия съперник Такааки Накагами. Японецът се озова на пистата след този сблъсък. За щастие той бе избегнат от всички негови колеги зад него.
По-късно Куартараро претърпя инцидент със скутер на път към бокса и бе с леки ожулвания по гърдите. Същевременно Накагами получи разкъсвания на два от пръстите на дясната ръка.
„Вярно е, че загубих малко задната част и намалих газта, но това не беше толкова важен момент“, каза Маркес.
„Проблемът беше, че Фабио беше супер, супер близо до мен. Вероятно намерението му беше да ме изпревари при тази смяна на посоката на движение, както много пъти сме правили в миналото.“
„Имах малък неприятен момент, защото Енеа [Бастианини] и Алейш [Еспаргаро] бяха от външната страна. Аз се намирах на по-добрата линия и просто имах малък момент, както много пъти се е случвало когато си със студени гуми.“
„Това беше състезателен инцидент. За мой „късмет“ Фабио беше толкова близо, както и в други случаи. Малко след излизането от трети завой усетих как той ме удари.“
„От там започна всичко. Когато влязох в завой №5, усетих нещо странно и тогава си казах „какво става?“ След това дадох повече газ в завои 6 и 7 и се почувствах добре.“
„Накагами ме изпревари на седми завой и отвори траектория по-широко. След това без да искам активирах холшот-устройството. Веднага след това задното колело се блокира. Проверих много внимателно дисплея и видях как едно парче излиза от обтекателя на мотора.
„Когато почувствах блокирано, моторът ми стана неконтролируем. Нямах никакъв въртящ момент и просто се ударих в Накагами.“
„Накрая се оттеглих, но не заради инцидента с Така, а заради този с Фабио. Но и двете случки бяха много нещастни както за мен, така и за тях.“
Маркес признава, че не е очаквал да направи такъв прогрес след първите няколко завоя. Според пилота на Хонда намерението му не е било да не прави агресивна първа обиколка, а просто да стигне до финала на състезанието на пистата Моторланд Арагон.
„Манталитетът ми беше същият, както през целия уикенд. Опитвам се да навъртя километри и се опитвам се да завърша състезанието. Честно казано не успях да постигна целта. Направих само една обиколка. Все пак наистина направих страхотен старт.“
„Искам да кажа, че в началото просто инстинктът беше там, имах добър старт и просто изпреварих няколко мотора. Бях шести след излизането от първи завой. Честно казано не очаквах да съм толкова напред. От този момент си казах „добре, ще видим какво ще стане“. Точно след два завоя всичко се обърка и в крайна сметка отпадна“, добави Марк Маркес.
13th to 6th. That was a lightning start from @marcmarquez93 ✊💨 pic.twitter.com/nAoUP9bfak
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) September 19, 2022