Уикендът за Гран при на Испания бе отрезвяващ за Ред Бул, защото търсеното от тима от Милтън Кийнс изравняване с Макларън при новите изисквания за предните крила не се случи, заяви Хелмут Марко. 82-годишният съветник на екипа коментира последната надпревара от световния шампионат на Формула 1 за 2025 г. в обзорното спортно предаване на Сервус TV.
„Целият уикенд бе отрезвяващ за нас. Надявахме се новите правила да донесат промяна. На практика обаче колата ни е твърде бавна“, заяви Марко
„Бяхме на три десети назад – същата разлика като в началото на годината. Това вероятно означава, че от Макларън са продължили да развиват колата си, но по-добре от нас. Смятахме, че сега ще сме наравно. На практика целият уикенд бе отрезвяващ за Макс [Верстапен], за нас, защото видяхме отново как Макларън ни превъзхожда“, продължи съветникът на Ред Бул в F1.
Марко допълни, че се надява RB21 да е конкурентен болид в Канада и температурите там да са по-ниски.
„Преди високите температури бяха оптимални за нас, но вече не е така. Не знам какво правят в Макларън, но могат да използват гумите си по-дълго. За съжаление в Канада има малко, ако изобщо могат да бъдат наречени така, бързи завои. Дано успеем да вкараме колата в правилния работен прозорец. Надявам се на солидно представяне без проблеми“, каза още той.
Коментарът не мина без обсъждане на инцидентите между Верстапен, Шарл Льоклер и Джордж Ръсел. За сбутването на правата с пилота на Ферари стюардите на пистата Каталуния решиха, че няма да има по-нататъшни действия. За излизането на Макс от пистата постановиха, че е било принудително, тъй като Ръсел е изтървал контрола над болида. За удара на пилота на Ред Бул в колата на съперника от Мерцедес обаче го санкционираха с 10 секунди и 3 наказателни точки. Последната част от решението означава, че Верстапен вече има 11 наказателни точки и е само на 1 от автоматичен бан за участие в един старт от първенството.
„Бих казал, че на правата Льоклер се удари в болида на Макс. След това дойде ситуацията с Ръсел. Трябва да се отбележи, че Макс познава правилата в детайли.“
„Моментално си е казал: „Ей, той си изтърва колата и затова трябваше да изляза от пистата“. Мненията във вътрешноотборната дискусия бяха 50-50. Тъй като ситуацията се случи точно след сейфти кара, то влиянието на едно 10-секундно наказание щеше да е значително по-голямо, отколкото ако всичко бе станало по средата на състезанието“, обясни виждането си Марко.
„Това беше едното нещо. Макс не искаше да връща позицията. Беше инструктиран да го направи и го стори, но протестирайки. Вдигна крак от газта и всички предположихме, че пуска Ръсел. След това внезапно ускори наново. Не знам каква погрешна преценка е взел или какво си е мислел. След това настана истински ад. Имали сме подобни проблеми и в миналото. Беше ненужен акт и загубихме много точки. Но емоциите го превзеха заради всички инциденти и погрешни решения.“
„Добре му се отрази да преспи и да помисли. Всеки върви по собствен път. А когато Макс е в такова настроение, по-добре да бъде оставен сам. Наказанието бе пропорционално. Той няма да се държи така в Канада, защото иначе няма да стартира в Австрия. Макс е състезател и знае къде е лимита“, бе убеден съветникът на Ред Бул в Гран при.
View this post on Instagram