Предното крило на Мерцедес F1 W15 привлече внимание при представянето на колата и предизвика още повече шум през следващите дни. То е коментирано и от съперници, включително от Ред Бул.
„Вече видяхме крилото на Мерцедес. Всички го видяха и всички ще го изследват внимателно, защото това е много важна част от един F1 болид. Но това е видим трик, а може да има други, невидими. Те започнаха от нула или почти от там, след като видяха всички добри идеи през последните две години“, заяви съветникът на Ред Бул в F1 Хелмут Марко
„Ако сме успели да отстраним някои слабости на нашия автомобил, то не би трябвало да има някакъв проблем с RB20. Но кой знае, може някой съперник да е открил нещо специално по време на развитието“, допълни 80-годишният австриец.
В самия екип на Мерцедес бяха предпазливи и обрани в коментарите и очакванията си. Основната причина за това е толкова голямата смяна концепцията на болида на екипа от Бракли. Дотам се стигна след два трудни сезона и множество проблеми с F1 W13 и F1 W14. Твърди се, че след като са видели новия F1 W15, сред някои съперници се е породило съмнение дали елементи от предното крило не се огъват при определена скорост. Подобни съмнения за различни компоненти в различни коли имаше и през предишни години. Особено през сезон 2021 Мерцедес и Ред Бул си разменяха такива нападки едни към други през почти цялата състезателна година.
От Мерцедес са заявили в отговор на запитвания, че конструкцията на предното крило на F1 W15 е съгласувана с ФИА
Процесът по принцип протича по следния начин: концепцията се изпраща до федерацията, там се разглежда и се дава становище дали отговаря на правилата или не.
Дори да се даде одобрение обаче, това невинаги означава, че всичко е напълно изчистено. През сезон 2022 например Мерцедес имаше ново крило за уикенда за Гран при на САЩ. То бе одобрено от ФИА. Впоследствие обаче от федерацията поискаха да бъде променено, защото не харесали дизайна на елементите, подредени така, че да отвеждат по определен начин въздуха в зоната около предните колела. В такива случаи се говори за конструкция, „нарушаваща духа на правилата“. Дали съответният елемент е такъв обаче, преценява ФИА – или самостоятелно, или след протест от противников отбор.
View this post on Instagram