Мерцедес направи анализа на представянето си по време на уикенда в Бразилия. Тимът от Бракли разкрих, че е „алармата се е включила след спринтовата надпревара в Сао Пауло“, в която Мерцедес записа много слаб резултат.
Мерцедес пристигна в Бразилия със сравнително големи очаквания след силното представяне в САЩ и Мексико. Там тимът използва нов под и други части, които на практика бяха последната промяна на настоящия автомобил в F1
Мерцедес имаше представител на подиума в двата северноамерикански старта благодарение на Люис Хамилтън. Британецът финишира втори в надпреварите в САЩ и Мексико. В крайна сметка седемкратният световен шампион бе дисквалифициран от старта в Остин заради нарушаване на правилата, свързани с износването на планката в долната част на неговия болид.
Мерцедес не се представи кой знае колко силно в Бразилия. Тимът от Бракли нямаше представител в топ 3 в нито една от двете квалификации на пистата в Сао Пауло. Хамилтън и Джордж Ръсел дадоха пето и шесто време в петъчната сесия. В събота те се наредиха четвърти и пети и имаха очакванията да се борят за места на подиума.
Хамилтън и Ръсел се представиха неочаквано слабо по време на спринта. Седемкратният световен шампион остана седми, а неговият съотборник- четвърти. Двамата изоставаха както от Макс Верстапен, така и от Ландо Норис и Серхио Перес.
„Темпото в дългата дистанция, което показахме в свободните тренировки, беше доста успокояващо“, обясни ръководителят на отдела за представяне на тима Рикардо Мускони във видеоклип на Мерцедес в YouTube.
„Не смятахме, че е необходимо да променяме автомобила, така че влязохме доста спокойни в квалификацията. Постиженията ни отредиха места на трета редица. В известен смисъл не бяхме доволни от това и смятахме, че заслужаваме повече.“
Перспективите пред Мерцедес се влошиха доста след показаното в спринта и проблемите с гумите.
„Алармата за нашия отбор се включи след спринтовото състезание в Сао Пауло. Първите две обиколки бяха доста окуражаващи. След това деградацията на гумите беше доста висока. Този проблем основно идваше от задната ос на болида“, продължи инженерът на Мерцедес. „На този етап се притеснявахме за представянето ни в неделя. Организирахме състезателна сесия на симулатора още във фабриката, като разгледахме параметрите, които можехме да променим между събота и неделя.“
Правилата по време на спринтовите уикенди са доста строги. Според тях, отборите не могат да променят настройките на болидите, докато те са в условията на закрит парк. В крайна сметка това попречи на инженерите на Мерцедес да направят нужните промени и да опитат да решат проблемите за самата Гран при на Сао Пауло
Мерцедес завърши уикенда в Бразилия по изключително тежък начин. Тимът от Бракли остана само с един автомобил, след като Ръсел се оттегли заради проблем със задвижващата система. Хамилтън пък финишира осми и изостана с повече от минута спрямо Верстапен.
„Надявахме се, че решаването на някои от проблемите, които изпитахме в събота, като например да натискаме много силно в първите няколко обиколки, да направим малко повече управление и да оправим малко баланса на автомобила с клапите, щеше да е достатъчно, за да ни постави в по-удобна позиция за неделя“, допълни Мускони.
„Това, което се получи в неделя, беше доста мрачна картина, наподобяваща съботния ден. Подобрихме малко деградацията на задните гуми, но в същото време започнахме да страдаме от недозавиване. Затова автомобилът трудно завиваше в завоите. Следователно темпото не беше налице и не можехме да се състезаваме в челото на колоната“, завърши ръководителят на отдела за представяне на Мерцедес.
SãoPaulo.jpg 📸😍
One Interlagos photo dump wasn’t enough 🙏 pic.twitter.com/RllZ1mPmJf
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) November 8, 2023