Начало Избрани Мерцедес не изключва възможността за промяна на концепцията на своя автомобил

Мерцедес не изключва възможността за промяна на концепцията на своя автомобил

2222
0
Мерцедес W13
снимка, Мерцедес

Мерцедес не изключва възможността за промяна на концепцията на своя автомобил в бъдеще. Екипът от Бракли може да направи автомобил, който прилича на този на Ред Бул. В момента Мерцедес преценява как да направи най-голям скок напред през сезон 2023.

Немският производител имаше труден старт на тазгодишната кампания тъй като се бореше с прекомерното понасяне и подскачане на конструкцията на W13 с тесни страничен кутии на радиаторите и широк под.

Все повече отбори копират решението на Ред Бул за кутиите на радиаторите и смятат, че това е най-добрият начин за развитие. Екипът от Бракли даде да се разбере, че не е достатъчно арогантен, за да откаже да последва примера на тимове като Астън Мартин и Уилямс.

Въпреки че не вярват, че отговорът на проблемите му се крие в простото преминаване към решението на Ред Бул, от Мерцедес не изключват възможността да изпробват подобна концепция на своя болид.

„Смятам, че шаситата са видимо различни. Вероятно това не е основният отличителен белег на Ред Бул. Може би разликите са в дизайна на пода“, сподели техническият директор на Мерцедес Майк Елиът.

Преценихме някои от концепциите в тази посока. Няма да кажа накъде ще поемем, но ще разгледаме това интересно решение на Ред Бул.“

„Би било глупаво да не проявявате известна скромност. Не трябва да не мислите, че може да сте сбъркали. Също така няма да е лошо погледнете какво са направили вашите съперници.“

„Това не е свързано само с дизайна на Ред Бул. Всъщност е разглеждане на всички концепции нагоре и надолу по решетката и определяне на това, което изглежда интересно.“

Елиът обясни, че прякото копиране на концепцията на Ред Бул сигурно ще донесе някакви ползи. Но според него, ключовото за Мерцедес е да разбере какви са предимствата от подобен дизайн.

„Това, което се опитваме да направим е да разберем какво  се случва в полето на въздушния поток.“, каза той.

„Трябва да се разбере какво иска се да направи с него и след това да се разработят самите форми на шасито.“

„Може би ще отидем да го разгледаме и ще кажем: „Какво според нас прави шасито на Ред Бул и защо го прави така?“ Същото важи и за всички останали автомобили нагоре и надолу по стартовата решетка. След това ще видим какво можем да научим от това и какво можем да приложим.“

Може би тази или следващата година можем да видим промени. Или може би ще останем на същото място. Това са една част от въпросите, на които се опитваме да отговорим.“

Мерцедес представи множество актуализации за Гран при на Великобритания този уикенд. Елиът обясни, че те са фокусирани върху постигането на по-добра ефективност, след като отборът изглежда почти е решил проблемите с подскачането на болида W13.

„В Барселона направихме доста големи промени върху начин начина, по който се опитвахме да използваме аеродинамиката.“

„Така успяхме да направим някои пробиви в областта на отскачането. Вероятно това бе постигнато след като направихме компромис с някои от основните аеродинамични характеристики на автомобила.“

Така че този [ъпгрейд] беше опит да се върнем в челото на полети. Искаме да добавим производителност към автомобила и да сме по-бързи в една обиколка. Нашата цел е това да се случи, без да се появи повече отскачане или други негативни странични ефекти.“

До момента Хамилтън завърши на второ място в първата и втората тренировка. В третата той остана пети и отново се оплака от подскачане и недостатъчен баланс на автомобила.