Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес ще има „видими промени“ по F1 W14, Ферари продължава да работи...

Мерцедес ще има „видими промени“ по F1 W14, Ферари продължава да работи по задното крило с една стойка

4310
0
Мерцедес, пит, гараж, бокс
снимка: Спас Генев

Мерцедес ще има видими промени по F1 W14 в предстоящите надпревари, заяви оперативният директор на отбора Андрю Шовлин. Представянето на осемкратните световни шампиони през първия състезателен уикенд за сезон 2023, че шефът на тима Тото Волф заговори за смяна на цялостната концепция на болида. След това обясни, че Мерцедес няма да прави паралелно две коли, а ще избере един вариант и ще вложи всичко в него.

„Хората напоследък употребяват думата концепция, имайки предвид конструкцията на кутиите за радиаторите. Тото скоро каза, че предстои промяна, която така или иначе ще се появи в следващите надпревари. Разбира се, ще търсим по-големи стъпки и по-радикални промени, имайки предвид разликата с челото. Но такива промени отнемат време. Не могат да се случат от днес за утре. Доста сериозна работа трябва да се свърши по отношения на всеки нов вариант на геометрията в тази област.“

„Естествено, че търсим как да подобрим автомобила си. Търсим потенциал за развитие и ще забележите видими промени по болида в следващите няколко старта“, обясни оперативният директор на Мерцедес

„След трудностите ни през сезон 2022 определено не искахме такъв старт на новата състезателна година. Но всички бързо набелязаха проблемите. Наясно сме, че ни предстои труден път, но сме решени да подобрим колата и да се опитаме да се върнем в челото. Пилотите искат същото нещо. Те работят много добре заедно и ни помагат да развиваме и подобряваме колата. Чудесно е да се наблюдава как всички са наясно с предизвикателството пред нас. Честни сме пред себе си, знаем къде сме и какво е необходимо, за да вървим напред“, каза още Шовлин.

Ферари пък ще продължи работата по крилото с единична стойка, което изпита на предсезонния тест и първия състезателен уикенд в Бахрейн

И в двата случая имаше проблеми с елемента. Главният инженер Джок Клиър обясни, че той се нужда е от повече изследвания.

„Крилото с двойна подпора се използва още от миналия сезон. Изпитано е, знае се как работи. Това с единичната стойка започна да се развива чак към края на годината. Всъщност съвсем накрая, може би през последния месец на развойната програма. Така че изследванията за него са на още твърде ранен етап“, каза Клиър.

„Но това крило всъщност е само стъпка спрямо предишното. Наличието само на една стойка изчиства въздушния поток около основната плоскост. Търсим малко повече представяне. Работата продължава. Няма нищо изумително. Но е посока, в която имаме желание да се развиваме, защото видяното дотук е положително. Така че крилото вероятно ще се появи отново.“

„Изследванията при този тип компоненти са много трудни, защото в аеротунела няма как да се симулират вибрациите. Може да се натоварва, но всичко трябва да се повтори и на крилото в реалния му размер“, обясни още главният инженер на Ферари.

„В наши дни тестовете са изключително ограничени. Затова се налага да използваме петъчните тренировки, за да изпитваме отделни елементи. И научихме много. Имаме видео записи, данни от сензорите на крилото – те ни казват какво е движението, как се случва. И тепърва ще го подобрим. В момента, когато смятаме, че сме готови, ще се появи отново.“