MotoE публикува календара за сезон 2023. Той ще включва 16 старта, които ще се проведат на 8 писти. Световният шампионат се подготвя за нова ера в своята история, тъй като вече ще използва мотори на Дукати.
Сезон №5 в световния шампионат на MotoE ще започне на 13 май на френската писта Льо Ман. Преди това ще има два предсезонни теста, които ще се проведат в Херес и Каталуния. След старта във Франция, керванът на MotoE ще се насочи към Тоскана и пистата Муджело. Датите на събитието са 10 и 11 юни.
Следващите две седмици също ще има стартове от електрическия шампионат. Те ще бъдат на пистите Заксенринг и Асен, които са съответно в Германия и Нидерландия.
След лятната пауза MotoE ще посети за първи път пистата Силвърстоун, преди да се отправи към Ред Бул Ринг. Световният шампионат ще приключи в началото на септември със състезанията на пистите Каталуния и Мизано.
16 races across 8 rounds ⚡️
And the electric class officially gains World Championship status in 2023! 🙌#MotoE | 📰https://t.co/SmX9aEew28
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 18, 2022
Moto E, welcome to Silverstone!🏁🇬🇧 #MotoGP #MotoE #Silverstone pic.twitter.com/4sgskTecLh
— Silverstone (@SilverstoneUK) October 20, 2022
Всички състезатели ще използват мотори на Дукати. Италианският производител няколко пъти намекна как ще изглежда първата електрическа машина, която се произвежда във фабриката им в Болоня.
Дукати трябва да представи новия си мотор до няколко седмици. Пред последната година италианците направиха редица тестове и демонстрации. В тях участваха както официалния тест пилот на марката Микеле Пиро, така и бившият пилот от MotoE Алекс де Анжелис.
От ФИМ все още не са потвърдили колко дълги ще бъдат състезанията в MotoE. Очаква се те да са с повече обиколки отколкото досега. Проблемът на първите електрически мотоциклети бе ниското количество енергия, която се съдържаше в батериите на машините Energica Ego.
Новият мотоциклет Дукати MotoE прилича на модела Панигале. Основната разлика е, че той е по-лек и по-ефективен прототип, който е изработен от самото начало и е с максимално оптимизирани характеристики и пробег.
През следващия сезон ще се състезават общо 18 мотоциклета и 11 отбора. Единствената промяна в заявката е на RNF Racing. Екипът на Разлан Разали обединява сили с екипа на WorldSBK Yamaha GRT.
Календар за сезон 2023 в MotoЕ:
13-14 май – Льо Ман, Гран при на Франция
10-11 юни – Муджело, Гран при на Италия
17-18 юни – Заксенринг, Гран при на Германия
24-25 юни– Асен, Гран при на Нидерландия
5-6 август- Силвърстоун, Гран при на Великобритания
19-20 август- Ред Бул Ринг, Гран при на Австрия
2-3 септември- Каталуния, Гран при на Каталуния
9-10 септември- Мизано, Гран при на Сан Марино