Екипът на Дукати се труди основно по електроника и софтуер по време на еднодневния си тест тази седмица. Отборът остана на пистата Мизано след кръга от МотоGP там, като изпитанията бяха проведени от титулярите Ники Хейдън и Андреа Довициозо, към които се присъединиха още Микеле Пиро и Франко Батаини.
Пробите бяха основно на мокра писта, след като през нощта преди теста бе валяло интензивно. Заради това изпитанията на Дукати протекоха в едва пет часа – от 1 до 6 часа следобед. Освен по електроника и софтуер отборът се труди и по по-големи спирачни дискове за Гран при на Япония следващия месец.
– Тестът определено бе интересен, тъй като след състезателен уикенд получаваш възможност да се трудиш по отделни малки детайли, когато вече разполагаш с всички параметри от трасето – коментира Довициозо, който даде осмо време. – Не тествахме никакви нови части, но направихме важни изпитания на баланса и те ни помогнаха да разберем някои неща. Пробвахме по-големите спирачки – тях може да ги използваме в Япония. Работят чудесно. Имахме и нови гуми от Бриджстоун, като имахме възможност да изпитаме и твърдата смес (по принцип караме само с меката).
Хейдън обясни, че късният старт на сесията бе причинен от времето, но след това изпълнението на програмата бе достатъчно добро, за да не се притеснява за изгубените часове.
– Нямахме никакви сериозни проблеми, само изпитахме няколко различни варианта на настройки, които може да използваме в някои от стартовете до края на годината. Хубаво е, че карахме с новите гуми – те изглежда работят сравнително добре и определено би трябвало да паснат на определени конфигурации до финала на настоящия сезон. Като цяло не направихме кой знае какви открития, но събрахме добра информация – допълни Ники.