Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Седмицата на Нюи – от обратно на питуола на Ред Бул през...

Седмицата на Нюи – от обратно на питуола на Ред Бул през „Ферари не се интересува“ и „вече е подписал“ до „Мерцедес му предлага акции“

8263
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Слуховете относно бъдещето на Ейдриан Нюи продължават упорито да се множат. Само в рамките на последната седмица се говореше за съвършено различни варианти, включващи както все още настоящия му тим Ред Бул, така и Ферари, и Мерцедес.

Първо Нюи се появи в Монако – в началото цивилен, а след това в екип на Ред Бул

Върна се и на питуола. Това е в несъответствие с казаното от самия него в по-ранно интервю, че на практика е приключил работата си за отбора от Милтън Кийнс на 1 май. Пътуването до Маями определи като „разходка за медиите“ и сподели, че не е участвал в нито една среща на инженерите. Броени дни по-късно Кристиан Хорнер заяви, че конструкторът вече няма достъп до никакви данни.

„Той не участва в брифинги по време на уикенда с изключение на този за стратегията. Няма достъп до никакви данни, не чертае. Фокусът му е изцяло върху RB17. До края на сезона ще се появи на няколко старта – основно в страни, където има купувачи на RB17“, обясни Хорнер.

Не е ясно дали присъствието на Нюи в Монако е било с такава цел. Там обаче група фенове го помолиха да им даде автографи върху знамена на Ферари, което 65-годишният английски инженер стори с усмивка. Това по принцип нищо не означава, но наблюдателите се опитват да открият смисъл и в най-дребния жест.

В края на уикенда в Монако обаче се появи информация, че от Ферари вече не се интересували от Нюи

Тя дойде от немското издание Ауто Мотор унд Шпорт и не е потвърдена. Скудерията върви към подобрение понастоящем и слуховете, че Нюи може да отиде там бяха придружени от анализи като какъв би могъл да се присъедини, както и как това би повлияло на настоящите шефове в техническия департамент. След първоначалното сътресение при напускането на Матия Биното в тима от Маранело като че ли се възцари спокойствие под ръководството на Фредерик Васьор. Същевременно френският шеф на Ферари в F1 продължава да гради отбора и привлича нови специалисти. Твърдеше се, че от Нюи продължават да се интересуват четири отбора – Макларън, Уилямс, Астън Мартин и Мерцедес.

Ден по-късно се говореше, че Нюи вече е подписал с Ферари. Това тръгна от реплика на бившия пилот от F1 Гийдо ван дер Гарде, който е част от нидерландския телевизионен екип, отразяващ световния шампионат.

„Това, което Васьор стори за Ферари през последната малко повече от година е впечатляващо. Разположи стратегически хора на определени позиции. Сложи нов състезателен инженер на [Шарл] Льоклер и той веднага спечели. Привлече други специалисти в отбора, а сега и Ейдриан Нюи. Доведе хора от Мерцедес като Люк Сера, който е много добър. Вижда се, че отборът става по-професионален и Васьор поставя точните хора на правилните места“, коментира Ван дер Гарде.

Докато все още не е ясно дали Нюи изобщо ще отиде във Ферари, то се заговори, че от Астън Мартин проявяват желание да привлекат Енрико Кардиле

49-годишният италиански инженер работи в Маранело от почти 20 години – част от Скудерията е от 2005-та. Понастоящем оглавява аеродинамичния отдел и отговаря за шасито. Смята се, че от Астън Мартин са осъществили контакт с Кардиле.

В самия край на седмицата пък излязоха последните за момента слухове, свързани с бъдещето на Нюи. Те са свързан с Алпин и Мерцедес. Първоначално стана ясно, че големият шеф в Рено Лука де Мео обмисля дали да не върне Флавио Бриаторе начело на френския екип на Алпин. Според италианската преса първата работа на Бриаторе щяла да е да се опита да привлече Нюи. Никой обаче не смята за сериозна възможността англичанинът да се присъедини към екипа от Енстън.

Така остава предполагаемата оферта от Мерцедес. През последните няколко месеца се говореше ту, че от Бракли изобщо не се опитват да търсят контакт с инженера, ту, че е имало предпазлив контакт

Немският уебсайт f1-insider.com твърди, че от Мерцедес са направили неустоима оферта на инженера в опит да го привлекат в тима. Предложението включвало акции в отбора, чиято собственост понастоящем е разделена поравно между Даймлер, Инеос и Тото Волф.

Говори се, че Нюи щял да разгледа всички оферти през следващата седмица заедно с мениджъра си Еди Джордан. Ролята на бившия собственик и шеф на отбор във Формула 1 в кариерата на английския инженер бе оповестена в официалното съобщение, че напуска Ред Бул. Нюи имал вяра на Джордан, с когото се познава от десетилетия.

Що се отнася до офертите, то като че ли най-сериозните според самия Нюи били тези на Ферари и Мерцедес. Минусът на първата е, че не можел да свикне с идеята да стои по-дълго време в Италия. При втората пък има роля отношението на Нюи към Тото Волф. Инженерът смятал, че австриецът има твърде много власт в екипа на Мерцедес и се опасявал от политически игрички, нежелаейки да преживява за втори път скандалите, разразили се в Ред Бул в началото на 2024 г. За Волф обаче се твърди, че не се е отказал от идеята да привлече Макс Верстапен, което евентуално би могло да изиграе роля и да убеди Нюи да работи в Бракли.