Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюи ще продължи да работи в F1 и няма да бъде преместен...

Нюи ще продължи да работи в F1 и няма да бъде преместен другаде

3602
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ейдриан Нюи ще продължи да работи активно в F1. Това твърди Motorsport.com. Според изданието, британският дизайнер остава важна част от техническия отдел на Ред Бул и няма да бъде преместен другаде.

Нюи работи в Ред Бул от 2006 г. насам. 65-годишният инженер има основна заслуга за успехите на отбора в периода 2010-2013 г. и от 2022 г. нататък. Той и техническия директор Пиер Ваше ръководят екип, който създаде още един невероятен автомобил- RB20

Нюи не работи на пълен работен ден в F1. Ролята му на технически шеф се разширява и включва други проекти. Въпреки това той все още отделя много време, за да гарантира, че Ред Бул ще използва пълния си потенциал на  пистата.

Британският инженер присъства по време на предсезонните тестове и дори работеше по колата на Серхио Перес, след като мексиканецът премина през недобре закрепен капак на шахта. Нюи беше в бокса на Ред Бул и в първите два старта за годината в Бахрейн и Саудитска Арабия.

Нюи няма да бъде част от тима на Ред Бул в следващия рейс уикенда в Австралия. Това подхрани слуховете, че гениалният дизайнер може да се оттегли от някои от отговорностите си. Появиха се дори слухове, че Ред Бул иска да го прехвърли единствено към своя проект за хиперавтомобил RB17.

Предполага се, че това може да се дължи на притесненията относно ограниченията на бюджетния таван на F1. Не трябва да се забравя и потенциалната тревога от несигурната ситуация в ръководството и битката за контрол над Гран при екипите.

Източници обаче посочват, че идеята за смяна на ролята на Нюи е невярна. Ролята му в тима остава непроменена и тъй като работата по RB20 продължава, той ще се завърне на пистата по време на уикенда в Япония.

Британският инженер отдавна е заобиколен от спекулации за потенциален край на участието си  в F1 или Ред Бул. Някои дори говореха, че той може да отиде в Тойота и да проектира бъдещите прототипи на марката в WEC. В крайна сметка обаче той да продължи да работи в Милтън Кийнс.