Начало WRC News Ожие спечели в Хърватия след грешки на Еванс и Нювил

Ожие спечели в Хърватия след грешки на Еванс и Нювил

633
0

Себастиен Ожие спечели рали Хърватия, след като Тиери Нювил и Елфин Еванс, които се бореха за победата в продължение на два дни, допуснаха сериозни грешки в неделя. Това е 59-ти успех в кариерата и WRC подиум №100 за осемкратния световен шампион.

Решаващата отсечка за изхода от четвъртия кръг от световния шампионат за 2024 г. се оказа „Загорска Села“. Четирима пилоти излетяха от трасето в тази състезателна дистанция с различни последствия. Първо Еванс се завъртя и при неконтролируемото движение на автомобила му клон от дърво се заклещи по него. Това му струва 19,6 сек.

Нювил води през по-голямата част от ралито до този момент, когато прочетена твърде късно бележка доведе до това, че влетя в завой с твърде висока скорост. Колата му скочи върху склона встрани и спря. Връщането на трасето и продължаването в състезанието му костваха над 23 секунди. В същата отсечка от трасето изхвърчаха още Адриен Фурмо и От Танак.

В крайна сметка това изведе Ожие начело и един от най-опитните пилоти в историята на WRC не сбърка до финала. Тъй като все още не е съвсем сигурен в новата точкова система обаче, французинът на два пъти трябваше да се увери, че е спечелил. Първо изчака в колата да му кажат по радиото.

„Спечелихме ли?“, бе първият му въпрос, когато слезе от автомобила.

„Да, спечелихте!“, бе отговорът от телевизионния екип, който очакваше първия коментар на Ожие, на когото веднага бе посочено, че взел 59-та победа и стотен подиум в WRC.

„Хубави статистики“, усмихна се Ожие. „Стартовата позиция в началото означаваше проблеми, но не се предадохме. Сто подиума е огромна цифра.“

„Преди 15 години, когато започвах, изобщо не съм предполагал, че ще стигнем дотук! Харесват ми тези състезания, карам с огромно удоволствие“, допълни френският пилот.

Еванс бе разочарован от самия себе си и в частност от днешното си представяне.

„Завъртането, а изборът на гуми също не бе много добър… Ще продължим да се борим и да се опитваме да останем в битката. Но сега конкретно съм много разочарован от представянето ни днес“, каза уелсецът.

Нювил и Еванс взеха равни точки от рали Хърватия, така че разликата за шампионата също се запази. Белгиецът обаче прие по-философски грешката си

„За съжаление стават такива неща. Бяха тежки, но и много интересни няколко дни. Все пак взехме важни точки, което има значение за мен. Бяхме готови да натиснем сериозно, но без задно крило колата не е съвсем управляема“, призна пилотът на Хюндай.

Танак финишира четвърти пред Такамото Кацута. Естонецът коментира, че не е бил уверен в автомобила си, както и че асфалтът не е сред силните му настилки. Кацута сподели, че е бил по-внимателен накрая. Шести се нареди Андреас Микелсен, следван от Грегоар Мюнстер, Николай Грязин (състезаващият се с български лиценз пилот е първи в WRC2), Йоан Росел, Сами Паяри.

Пръв в пауърстейджа бе Адриен Фурмо

Останалите бонус точки си разпределиха Танак, Ожие, Кацута и Еванс. Кацута пък спечели Супер неделята пред Танак, Ожие, Микелсен, Еванс, Мюнстер, Нювил.

В генералното класиране за шампионата води Нювил с 86 точки. Еванс е на 6 точки зад него. Фурмо е трети с 59 точки, следван от Танак (53), Ожие и Кацута (по 45), Кале Рованпера (31), Есапека Лапи (23) и т.н. При отборите Тойота е със 176 точки, Хюндай има 169, а М-Спорт – 96.