Пиер Гасли се намира в отлична форма в Алфа Таури и шефът на отбора Франц Тост смята, че това се дължи на на подкрепата, която получава
Начинът, по който френският пилот успя да съхрани кариерата си във Формула 1 в последните години е впечатляващ. Гасли е съвсем различен спрямо представянето, което показваше като пилот на Ред Бул. След като беше понижен да пилотира в Торо Росо (сега Алфа Таури), французинът спечели първата си победа в Гран при на Италия през 2020-та. Бе на подиума в Бразилия през 2019-та и в Гран при на Азербайджан тази година. Всичко това превърна Пиер Гасли в лидер на отбора.
„Много е важно пилотът да се чувства добре, да е доволен, че е в отбора, да усеща поощрение и случаят в Алфа Таури е такъв – каза Тост. – Подкрепата помага на Пиер да се представя отлично.“
Според Дженсън Бътън завръщането на Пиер Гасли към успехи доказва, че за постиженията във Формула 1 психиката е водеща
Англичанинът е на мнение, че французинът е в по-добро психическо състояние и има страхотна подкрепа в обкръжението си.
„Формула 1 е игра на психиката – каза Бътън пред подкасата High Performance – Повечето пилоти са изключително талантливи, но е важно дали психиката им е в подходящо състояние. Пиер Гасли отиде в Ред Бул и беше унищожен там. Завърна се в Алфа Таури и резултатите се виждат. Справя се по-добре от много топ пилоти благодарение на правилната си умствена настройка. Хората, които са около него, му помагат да успее, защото го поддържат в подходящо състояние.“
Бътън направи паралел със своята кариера и колебливото си представяне, когато пилотираше за Бенетон и Рено през 2001-ва и 2002-ра.
„Ако имах лош уикенд, бях ужасен – разказа шампионът от сезон 2009 – Не се опитвах да разбера защо се справях зле. Просто си носех настроението дни наред. Това беше голям проблем в ранната ми кариера и затова много страдах тогава. Шефът ми Флавио Бриаторе отчиташе всяка грешка и разказваше на света за проблемите ми. Не ми помагаше да премина през тях. Затова след лош уикенд си мислех за състезанието през цялата следваща седмица до идната надпревара. От това ме болеше и се се справях все по-зле.“
Юки Цунода пък каза, че ще се опита да се успокои и контролира през втората половина на сезона
Японският новобранец във Формула 1 има доста неравен сезон дотук. Той е катастрофирал повече от всеки друг пилот през първите 11 състезателни уикенда на сезон 2021. Цунода призна, че е наясно с необходимостта да намали грешките, които провалиха много възможности за него.
„Не мога да продължавам така – каза Цунода. – Затова ще намеря най-добрия начин да се контролирам.“
Проблемите на японеца ярко контрастират на представянето на Пиер Гасли, който има 32 точки преднина пред Цунода. Дебютантът казва, че ще се опита да копира подхода си от Гран при на Азербайджан, когато успя да достигне Q3 и завърши на седма позиция в състезанието.
„Трябва да се трудим здраво, за да работи колата по-добре при мен, oт моя страна“ – допълни Цунода. „Необходимо е да променя и подхода си. Бих казал, че този в Азербайджан беше по-добър и смятам, че още се нуждая да работя здраво.“
Франц Тост е уверен, че Алфа Таури може да се възползва от промяната в правилата и да напредне спрямо съперниците при смяната на техническите правила от догодина. Според него е реалистично отборът да се бори за победи през сезон 2023
„Разбира се, че това е целта, но се съмнявам, че ще успеем догодина, защото топ отборите имат предимство. Ще видим какво ще се случи“ – каза Тост.
„Ограничението в бюджета реално ще започне да дава отражение от 2023-та, защото тогава всички отбори ще са на едно ниво [по отношение] на ресурси и финанси. Тогава [предимството] ще зависи от ефективността на отборите.“
View this post on Instagram