Иван Тенчев, Монте Карло. Пилотите от Формула 1 ще трябва да правят две задължителни спирания по време на тазгодишната Гран при на Монако. Промяната бе въведена, за да се оживи състезанието, което често е процесуално ако няма промяна във времето или катастрофа. Изискването породи предположения, че е възможно победителят по улиците на прочутото княжество да е неочакван. Има и опасения, че е възможно прилагане на тактика, при която екипи да използват единия си пилот да бави съперници, за да осигури на съотборника си възможността за пит.
„В средата на колоната представянето често опира до това съотборници да си помагат един на друг. Добър пример е Джеда през миналата година, където Кевин [Магнусен] на практика „паркира автобуса“ и даде на Нико [Хюлкенберг] безплатен пит. На писта като тази тук и с два пита това определено е възможно. А никой не иска такова състезание“, обясни Алекс Албон
„Не казвам, че идеята за два бокса е лоша. Мисля, че бе необходимо да пробваме нещо, но всъщност това може и да не промени съществено характера на състезанието. Ясно е, че решението бе взето в опит нещата да се пораздвижат. Притеснението е, че може да не се получи съвсем, а че ще се получи ситуация, при която в една обиколки всички ще започнат да влизат в пита и ще използват следващия тур – втори, трети, четвърти – да натискат. В момента когото и да попитате, който и да е стратег ще ви каже, че не знаем как ще се получи“, допълни пилотът на Уилямс.
Оскар Пиастри от Макларън посочи, че надпреварата в Монако „не е нормално състезание“.
„Ще има много хазартни изпълнения, залагане на коли за сигурност, червени флагове – особено ако не си в позиция за добри точки. Ще се поемат много рискове, защото ако нещо се обърка, не губиш нищо“, коментира австралийският пилот
„Цялото нещо ще е изключително сложно. Аз все пак бих предпочел да съм на полпозишън, защото това дава контрол върху състезанието. Това не е нормална надпревара, както видяхме и миналата година. Тук може да караш с 10 секунди по-бавно на обиколка ако искаш. Нищо общо с нормална писта. Същевременно ако си начело, имаш най-много какво да губиш. Всички зад теб могат да поемат повече рискове. Има различни стратегии, които един отбор може да използва. Главата ми още леко се върти от някои от срещите, които проведохме!“, допълни Пиастри.
В отборите също са напълно наясно какво може да се случи.
„Миналата година [Фернандо] Алонсо отвори 20 секунди на [Ланс] Строл само за няколко обиколки. В неделя може да видим доста такива маневри“, каза тийм мениджърът на Мерцедес Рон Медоус
„В Монако няма забавяне заради изпреварвания. Дори някой да е с 4 секунди по-бавен, не можеш да го задминеш, освен ако самият той не го позволи. Пилотът отпред се съсредоточава върху двете точки за ускорение и винаги те оставя зад себе си“, допълни оперативният директор на тима от Бракли Андрю Шовлин.
Беат Цендер от Заубер е убеден, че ще има отбори, които ще разделят стратегиите на пилотите си, за да покрият максимален брой варианти.
View this post on Instagram