Начало MotoGP News Пилотите от MotoGP изразиха опасенията си относно атмосферните условия в Индонезия

Пилотите от MotoGP изразиха опасенията си относно атмосферните условия в Индонезия

230
0
Мандалика, Индонезия
Мандалика, Индонезия, снимка Мишлен

Пилотите от MotoGP изразиха опасенията си относно атмосферните условия в Индонезия. Азиатската страна прави своето завръщане в календара на световния шампионат по мотоциклетизъм след 25-годишно отсъствие. Състезателите ще карат на новата писта Мандалика, която е разположена на остров Ломбок. Това е втората писта в Индонезия, която приема кръг от най-високото ниво на мотоциклетния спорт. Предишният домакин на надпреварата е била пистата Сентул, която приема общо две състезания през 1996 и 1997 г.

MotoGP проведе последните си предсезонни тестове за сезон 2022 на Мандалика. Тогавашните изпитания бяха съпътствани от проблеми с настилката на пистата, които наложиха частичното ѝ преасфалтиране преди самата Гран при.

Въпреки това пресният асфалт, съчетан с различния тип гуми и горещото време, накараха много пилоти да очакват сложен уикенд на трасето в Индонезия. 

„Това състезание ще бъде лудо поради редица фактори. Условията са едни и същи за всички пилоти, които трябва да се справят с това по най-добрия възможен начин“, заяви Андреа Довициозо от тима на RNF Ямаха.

„Това, което ще открием в тази надпревара, е лудост. Искам да кажа, че това е нова писта, а температурата е изключително висока. Карането на толкова горещ асфалт е почти невъзможно. Чувстваме се по-изтощени, отколкото в Малайзия.“

Сцеплението ще бъде различно по време на всяка обиколка. Много зависи колко е чист асфалта. Мисля. че ако организаторите имат правилните машини, пистата ще бъде чиста. Например в Катар трасето беше наистина добре почистено и през трите дни на състезателния уикенд.“

Алейш Еспаргаро от Априлия каза, че пилотите са подготвени да посрещнат такава жега, но признава, че тя ена границатакакто за тях, така и за техните машини.

„По време на срещата с инженерите заявих, че трябва да направим всичко възможно, за да запазим мотора хладен, каза Еспаргаро.

Имаме различни процедури, които изпълняваме при толкова горещ рейс уикенд. Има много малки неща, които могат да окажат влияние на машината.“

„Ще направим всичко възможно, за да запишем добър резултат. Но в крайна сметка това са мотоциклети с доста малки двигатели и 300 конски сили. Това означава, че силовите агрегати ще са подложени на голямо натоварване.“

„Не съм усещал такава жега като в Индонезия. Това просто е лудост, лудост. Температурата на асфалта бе цели 65 градуса. Никога през живота си не съм виждал такова нещо.“

Така че това ще бъде много, много взискателно както за моторите, така и за всички материали. Също така ще има огромно физическо натоварване върху състезателите.“
Честно казаноне съм много притеснен, защото мисля, че не мога да тренирам повече. Ще видим дали имам достатъчна физическа подготовка. Надявам се моторът му да бъде достатъчно издръжлив.“

„Високата температура в Индонезия ще да бъде опасна както за моторите, така и за пилотите. Не можем да забравяме, че освен климата на околната среда, имаме горещи машини и кожена екипировка. Така че ако сложим всичко това в една чанта, ще се получи хубав коктейл“, обясни пилотът на Априлия. 

Състезателят на Сузуки и световен шампион за 2020 г. Жоан Мир се съгласи с мненията на своите колеги. Испанецът отбеляза, че състезателите ще трябва да разберат как да „оцелеят“, но заяви, че се вълнува от предизвикателството на пистата Мандалика.

„Жегата тук е изключителна“, коментира Мир.

„Състезанието ще бъде сложно по много причини. Първото нещо са гумите на Мишлен. Абсолютно никой не знае те как ще реагират.“

Второто нещо е новата настилка в един от секторите на пистата. Другото нещо е жегата. Така че, да, в тази надпревара ще трябва да оцелеем.“

Искаме да разберем как да сме конкурентоспособни и бързи, без да изразходваме много гуми и в същото време да сме силни. Чака ни огромно предизвикателство. Като цяло обичам предизвикателствата, така че нека да видим какво можем да направим.“