Начало Избрани Пирели очаква по-ниско износване на гумите в Саудитска Арабия

Пирели очаква по-ниско износване на гумите в Саудитска Арабия

385
0
Гран при на Саудитска Арабия 2023
снимка, Пирели

Гран при на Саудитска Арабия е втори кръг от сезон 2023 в световния шампионат на F1. Състезанието се провежда на Jeddah Corniche Circuit. Уличната писта е с дължина от 6.175 км и е разположена покрай бреговете на Червено море.

Саудитска Арабия прие за първи път старт от F1 в края на 2021 г. Оттогава събитието е неизменна част от графика на спорта. Първото издание на надпреварата бе спечелено от Люис Хамилтън (Мерцедес), а второто от Макс Верстапен с Ред Бул. Подобно на миналата година, трасето в Джеда приема второто състезание от кампанията и се провежда през месец март.

Времето в Саудитска Арабия се очаква да бъде сухо и сравнително топло. Морският бриз може да окаже своето влияние заради разположението на трасето до самия бряг на Червено море.

Вероятността да дъжд по време на уикенда в Джеда е минимална. До момента не е имало сесия от F1 в Саудитска Арабия, която да се е провела на дъжд. Това е добра новина за пилотите, тъй като карането на тази толкова бърза и тясна писта ще е изключително рисковано.

Въпреки че се провежда в Близкия изток, състезанието в Саудитска Арабия не е едно от най-горещите за сезона. Това се дължи до голяма степен заради по-късния час на стартиране на повечето сесии. Подобно на другите надпревари в този регион плюс Сингапур и Лас Вегас, Гран при на Саудитска Арабия се провежда на изкуствено осветление. През 2022 г. състезанието се проведе при не толкова високи температури на въздуха и асфалта в сравнение с някои стартове в Европа или Северна Америка.

За разлика от 2021 и 2022-ра, тази година ФИА ще скъси DRS зоните на пистата в Джеда. Целта на тези модификации е да се затруднят изпреварванията на дългите прави в трети сектор. Освен това ще има някои променени завои по трасето в Саудитска Арабия с цел повишаването на видимостта и безопасността на пилотите от F1 и F2.

Пирели ще предостави средните по твърдост комплекти гуми в Саудитска Арабия, а именно С2, С3 и С4. Те ще са съответно хард, медиум и софт.

Джеда е най-бързата улична писта през сезон 2023 в F1 Тя бе е проектирана преди около година и половина и оттогава се подобрява непрекъснато. Тази година са поставени нови разделителни ивици в зоните за сигурност. докато някои от бордюрите са изгладени. Освен това има преместени редица стени, като например тези в завои №8 и №10 (за подобряване на видимостта при влизане) и в завой №23 (за забавяне на скоростта)

Настройките на автомобила ще са много различни от тези в Бахрейн. В Саудитска Арабия е много важно да има добра стабилност в бързите завои. Именно тези криви са характерни за уличната писта в Джеда.

Джеда предлага средно ниво на сцепление и не толкова голямо износване на гумите на Пирели. Трасето покрай брега на Червено море не е особено взискателно по отношение на сцеплението и спирането. Върху гумите въздействат предимно странични сили, които не натоварват толкова смесите.

характеристики на пистата в Джеда
характеристики на пистата в Джеда, снимка Пирели
натоварване в гумите на Пирели
снимка, Пирели

„За бързата писта в Джеда потвърдихме избора на същите смеси като миналата година. Те показаха много добра последователност през целия състезателен уикенд. В двете състезания досега Гран при на Саудитска Арабия беше доста непредсказуема заради честите коли за сигурност и неутрализации, тъй като се провежда на типично улично трасе“, сподели Марио Изола.

„Еднократното спиране беше най-бързият вариант през 2022 г. Тогава автомобилът за сигурност доведе до ранно преминаване през бокса за повечето пилоти, които завършиха състезанието с твърдите гуми. Макс Верстапен и Шарл Льоклер се бориха упорито благодарение и на издръжливостта на гумите. В крайна сметка пилотът на Ред Бул спечели с аванс от по-малко от секунда. Отборите ще трябва да работят усилено и върху настройките на автомобила, защото ще имат само три свободни тренировки, за да настроят баланса на тази писта с най-новите гуми. Първото състезание в Бахрейн беше посветено на сцеплението и спирането. В Джеда обаче се набляга на страничните сили с напълно различни характеристики от тези в Сахир“, каза още спортният директор на Пирели за F1.