Предпазлив оптимизъм бе изразен в Италия след Гран при на Канада, в която пилотите на Ферари Шарл Льоклер и Карлос Сайнц завършиха четвърти и пети. Отбелязано бе по-доброто темпо на болидите SF-23. Нямаше обаче гръмки изводи за голяма промяна в представянето на Скудерията. Преобладаващото мнение бе, че това добро представяне е чудесно, но напредъкът трябва да бъде потвърден в следващите надпревари.
„Да кажем, че Ферари тръгна, което е по-добре, отколкото да стои на едно място. Все пак на подиума освен Макс Верстапен (и нищо няма да кажа за това как той просто унищожава Серхио Перес) се качиха [Фернандо] Алонсо и [Люис] Хамилтън, а не Льоклер и Сайнц. И все пак Ферари-то вървеше. За първи път този сезон SF-23 не разрушаваше гумите, а стратегията най-после се оказа правилна. Когато някой е много болен, спадът на температурата е повод за облекчение“, написа известният италиански журналист Лео Турини.
„И все пак трябва да се попита доколко характерните особености на трасето в Монреал повлияха на резултата? Иска ми се четирите надпревари през юли да разсеят всички съмнения в това отношение.“
„Освен това ми се иска екипът да се отърве от неловките ситуации, каквито за пореден път видяхме в съботната квалификация. Някои неща просто не подхождат на Ферари. Поне на този отбор на Ферари, който аз наивно си представям“, допълни Турини.
Гадзета дело Спорт написа, че „във Ферари отново се усмихват“.
„Накратко, наученото в Испания доведе до промени, които дадоха скорост на SF-23. Болидът се справи с гумите в състезанието далеч по-добре – и с медиум, и с хард. Това определено бе крачка напред, която сега трябва да бъде потвърдена в следващите надпревари, започващи с Австрия“, се допълва в материала.
Според Аутоспринт „чашата бе наполовина пълна в Монреал“.
„Най-добрият резултат на екипа като цяло за този сезон показа стойността на въведените новости“, пише изданието.
В самия тим на Ферари не си позволиха бурна радост заради това, че се доближиха до подиума
„Не трябва да се правят изводи относно ситуацията или сезона след едно състезание“, предупреди шефът на Скудерията Фредерик Васьор.
„Пистата в Монреал е малко по-различна, но е реалност, че вървим в правилната посока. Надявам се същото нещо да бъде демонстрирано и след две седмици в Австрия. Вярно е, че Верстапен не настъпи газта докрай, но сравнете разликата с положението отпреди две-три състезания“, допълни той.
A huge team effort, we couldn’t do it without all this hard work ❤️👊#CanadianGP 🇨🇦 pic.twitter.com/L0IbdnwESs
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 19, 2023