Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Работата с Верстапен ускорила развитието на агрегата на Хонда

Работата с Верстапен ускорила развитието на агрегата на Хонда

1851
0
Масаши Ямамото, Макс Верстапен
Масаши Ямамото и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Работата с Макс Верстапен ускорила развитието на задвижващата система на Хонда, заяви главният изпълнителен директор на екипа на японския производител за Формула 1 Масаши Ямамото. В интервю за racingnews365.com той обясни, че спортът сега не е толкова популярен в родината му, колкото по времето на Аертон Сена и Ален Прост.

На въпрос дали нидерландецът е проявил качества, подобни на тези на Фернандо Алонсо в периода, когато Хонда работеше с Макларън, Ямамото обясни, че двата отбора се борят в различни части на колоната.

„Подготовката ни в началото бе недостатъчна. Започнахме работа три или четири години по-късно от Мерцедес. Затова бе толкова трудно да ги настигнем“, каза той.

„Иначе Верстапен е много популярен в Япония. Хората знаят, че Макс и Люис [Хамилтън] са много прецизни пилоти. Единствената разлика е, че преди доста време F1 беше страшно популярна в Япония, сега – не чак толкова. Всички знаеха кои са Сена и Прост, сега не е чак така.“

„Сред четиримата пилоти (на Ред Бул и Алфа Таури) пък обратната информация на Макс е най-точна, въпреки че не е инженер. Всъщност от 2019 г., откакто започнахме да работим с Макс, развитието ни се ускори благодарение на неговите данни“, обясни ръководителят на Хонда F1.

Шефът на Ред Бул Кристиан Хорнер от своя страна каза, че екипът ще продължи да се труди успоредно по колата за настоящия сезон и по новия болид за догодина

„На нас като състезателен отбор ни е вкоренено да не се отказваме от който и да е сезон. Сега има ограничение на бюджетите, което прави нещата малко по-сложни. Всяко състезание е възможност и ако това означава, че хората трябва да работят малко по-упорито и няколко часа повече, то тогава всички са съгласни да посрещнат предизвикателството.“

„Не знам какви са условията при Мерцедес. Тяхната организация е по-голяма от нашата, така че лимитът на разходите има значително влияние върху планирането им. Ние успяхме в голяма степен да опазим хората. Не мога да давам преценки за други екипи без да разполагам с всички факти. Всичко, което мога да направя, е да се съсредоточа върху нашата работа. Ясно е, че ще е разочароващо, ако те са на 2 секунди пред нас в първото състезание догодина. Но мисля, че в момента балансираме добре нещата.“

Хорнер бе попитан и дали Дитрих Матешиц и Хелмут Марко не забавят поне малко темпото, тъй като и двамата са на сериозна възраст. Австрийският милиардер е на 77, а съветникът на екипа на Ред Бул – на 78 години.

„Не, изобщо не“, отговори Хорнер. „И двамата са в чудесна форма и с огромна мотивация по отношение на Формула 1. Може да е от планинския въздух!“

Начинанията на Ред Бул вече са многобройни, но това според шефа на тима от Милтън Кийнс само показва духа на екипа и компанията.

„Два отбора, Гран при на Австрия, Гран при на Щирия и сега тази огромна инвестиция, чиято цел е да произвеждаме собствен мотор и която някои смятат за глупава. Но това е Ред Бул – дързост да върши нещо, което други наричат невъзможно и да стане независим производител на агрегати. Целият проект нямаше изобщо да се случи без желанието на Дитрих и Хелмут. Страхотно е да виждам Бърни [Екълстоун] толкова активен на 90. Това само иде да покаже, че възрастта – независимо дали си млад или в другата крайност – не трябва да е пречка.“

Работата по толкова много проекти едновременно обаче може да доведе до проблеми за Ред Бул по-нататък, смята Тимо Глок

„Втората половина на сезона ще е вълнуваща – два отбора и двама топ пилоти се борят наравно. Въпросът е кой ще инвестира повече в настоящите автомобили и кой – повече в бъдещите коли. Вътрешното ми чувство е, че според Ред Бул сега е голямата им възможност. Ето защо вероятно ще се съсредоточат повече върху това да успеят този сезон, а това може да е недостатък за 2022 г.“, сподели Глок.

Бившият пилот работи сега като телевизионен коментатор и разказа, че това му е помогнало да разбере по-добре и друга страна на спорта.

„Сега разбирам журналистите далеч по-добре, защото често получават безкрайно малко информация от отборите за това какво става. Сега съм тв служител и ходя по екипите в търсене на отговори. Понякога се чувствам нежелан въпреки това, че съм бил пилот в F1. В DTM например съществува усещането, че всички са част от едно цяло. Там не се налага да премисляш всяко свое изречение като журналист“, обясни Глок.