Джордж Ръсел коментира надпреварата в Мексико Сити. Пилотът на Мерцедес призна, че вероятно е щял да бъде изпреварен от Даниел Рикиардо, ако е имало още една обиколка. Ръсел също така бе впечатлен от силното представяне на австралиеца през миналия уикенд.
Ръсел се движеше на пета позиция във втората половина на Гран при на Мексико. Надпреварата бе прекъсната в обиколка №34 заради инцидент с участието на Кевин Магнусен. Червеният флаг позволи на пилотите да направят безплатен бокс
В заключителната фаза на надпреварата Ръсел се движеше с не толкова добро темпо. Британецът бе изпреварен от своя съперник от Макларън Ландо Норис. После Ръсел бе притискан и от Рикиардо. Австралиецът показваше невероятно темпо и се движеше на около секунда зад пилота на Мерцедес.
Рикиардо направи неуспешна атака срещу Ръсел в последната обиколка. Британецът в крайна сметка запази шестото място с аванс от около половин секунда. Той добави, че вероятно е щял да бъде изпреварен от своя австралийски съперник, ако надпреварата е била с една обиколка по-дълга.
„Рикиардо щеше да ме изпревари, ако състезанието беше с една обиколка по-дълго. Вярвам, че това беше напълно възможно“, сподели Ръсел. „Даниел наистина имаше много силен уикенд. Радвам се за него, тъй като го заслужава напълно.“
Ръсел водеше битка с Карлос Сайнц за четвъртото място. За нещастие, рязкото повишаване на температурата на спирачките принуди британеца да намали темпото. Това от своя страна позволи на Норис да го настигне и изпревари
„Състезанието диктуваше гумите ни. За пореден път автомобилът се чувстваше наистина силен, особено когато бях точно зад Карлос. За нещастие не успях да го изпреваря“, обясни пилотът на Мерцедес. „В един момент трябваше да отстъпя, защото спирачките ми прегряха, какъвто бе случая при много пилоти. Веднага след като отстъпих, загубих цялата температура на гумите си и така и не успях да я възстановя.“
„В последните 15 обиколки все едно карах върху лед, което беше неприятно усещане. Затова имахме голям късмет, че завършихме шести.“
„Никога не е забавно когато си защитаващ се пилот, който стои на заден план. През цялото състезание изпитвах сериозни затруднения с гумите. Беше съвсем ясно, че веднага щом се отдръпнах от Сайнц, загубих цялото си сцепление и не можах да го възстановя.“
„Не съм толкова притеснен, защото знам причината за това. Но това са два поредни състезателни уикенда, в които губя точки по сходни причини. В Остин проблемът беше свързан горивото. Тогава аз загубих гумите, защото намалих темпото в опит да управлявам горивото. В Мексико пък уикенд бяха спирачките, което поне ни дава някаква яснота.“
Ръсел не бе доволен от начина, по който се защитаваше Сайнц. Пилотът на Мерцедес се оплака от поведението на испанеца по радиото.
„Правилата са доста ясни. Това не беше агресивно или опасно движение. Но след това той спря, за да ме блокира. Когато спираш от толкова висока скорост, е много лесно да блокираш. Да ви кажа честно нямам никакви притеснения по този въпрос“, заключи Джордж Ръсел.
A valiant effort today @GeorgeRussell63. 💙 Tyres switched off at the end, like driving on ice.
But a mega job to hold off Ricciardo for P6. 👏 pic.twitter.com/A3k96MiEDM
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) October 30, 2023