Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Разгледаха протестите срещу Рейсинг Пойнт, решение се очаква до петък сутрин

Разгледаха протестите срещу Рейсинг Пойнт, решение се очаква до петък сутрин

1704
0
Ланс Строл
Ланс Строл; снимка: Рейсинг Пойнт

Протестите на Рено срещу Рейсинг Пойнт бяха разгледани днес. На изслушванията, които продължиха около два часа и половина, присъстваха представители на двата отбора, както и хора от Мерцедес. Решение обаче се очаква да има през следващите дни. Предполага се, че то ще бъде оповестено най-късно преди първата петъчна тренировка за посветената на 70-ата годишнина на Формула 1 Гран при. Смята се също така, че каквото и да е решението, загубилата страна по случая ще обжалва.

Рено подаде общо три идентични протеста – след Гран при на Щайермарк, Унгария и Великобритания – срещу кутиите за охлаждане спирачките на автомобила Рейсинг Пойнт RP20. Още в Австрия стюардите поискаха същите компоненти от Мерцедес F1 W10 от 2019 г., за да ги сравнят. Тимът от Силвърстоун получи три седмици, за да подготви защитата си и да предаде необходимите документи. Ферари пък изпрати писмо до ФИА и шефовете на Формула 1 в началото на тази седмица с искане за уточнение относно розовия болид.

Според непотвърдена информация в Рено са получили сведенията, дали им възможност да протестират срещу приличащия на миналогодишния Мерцедес RP20, от бивш служител на Рейсинг Пойнт, който е започнал работа в Енстън

В тима от Силвърстоун бяха абсолютно убедени, че автомобилът им е легален. Шефът на отбора Отмар Шафнауер отбеляза, че екипът разполага с 886 чертежа за разработката на кутиите. Техническият директор Андрю Грийн пък обори твърдението на Никола Томбазис от ФИА, че представителите на федерацията не са прегледали точно този компонент от колите при посещението във фабриката на Рейсинг Пойнт.

„ФИА получи всички данни за кутиите при тази визита. Освен това ги сравниха. Изкоментираха, че много приличат на тези на Мерцедес. Ние обяснихме, че това е така, тъй като сме купили кутиите през 2019 г.“, обясни Грийн.

Междувременно главният изпълнителен директор на Макларън Зак Браун заяви, че копирането винаги е съществувало във Формула 1. Случаят с Рейсинг Пойнт обаче преминава границата, смята той.

„Дори да оставим настрани въпроса относно легалността на колата, според мен това не отговаря на духа на Формула 1. Този път всичко е екстремно. Мисля, че това не е ДНК-то на F1. Затова според мен е важно да изясним дали станалото е редно или не“, допълни Браун.