Ред Бул и Ферари подозират Мерцедес в трик, благодарение на който екипът от Бракли печели мощност при ускорение
Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт отборът от Милтън Кийнс е поискал уточнение по въпроса от ФИА и очаква да го получи в най-скоро време.
От Ред Бул и Ферари заподозрели нещо по време на уикенда за Гран при на Великобритания заради начина на ускорение на F1 W12. Скоростта на правите е предизвикала допълнително вниманието им. Вследствие на това са анализирали GPS данни. Според публикацията на немското издание това не означава непременно, че Мерцедес разполага с по-голяма мощност в сравнение със Скудерията или задвижващата система на Хонда.
Според AMS става дума за използване на въздух с по-ниска температура. Съперниците предполагат, че от Мерцедес успяват чрез насочване през интеркулера и входящия колектор на двигателя да охладят сгъстения въздух. Свалят температурата с до 10 градуса под тази на околния въздух. По-студеният въздух е с по-висока плътност и използването му в първата фаза на ускорение след излизане от завой може да носи предимство от до 20 к.с. в този етап на работа на задвижващата система. Не се уточнява дали това е разрешено. Съответно от Ред Бул са поискали изясняване от ФИА. Немският журналист Михаел Шмид е на мнение, че ако не се чуе нещо повече по въпроса до две-три състезания, то вероятно от федерацията смятат метода на работа на задвижващата система на Мерцедес за легален.
Повече подробности относно работата на задвижващите системи ще може да намерите в предстоящия нов брой на списание ClubS1 (250).
Очаква се поредната битка между Ред Бул и Мерцедес да се състои този уикенд на пистата Зандвоорт
До двубой в Белгия не се стигна, тъй като заради твърде лошото време състезание на практика не се състоя. От Формула 1 направиха изявление, че работят заедно с организатора по различни опции за компенсиране публиката на трасето.
An update for our fans following the #BelgianGP pic.twitter.com/DJ0Yrpyx8W
— Formula 1 (@F1) September 1, 2021