Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Рикиардо може да се озове в Алпин през 2023 г.

Рикиардо може да се озове в Алпин през 2023 г.

1310
0
Даниел Рикиардо
Даниел Рикиардо; снимка: Макларън

Даниел Рикиардо може да се озове в Алпин през 2023 г. Според шефа на френския тим Отмар Шафнауер, скорошната история на австралиеца с екипа от Енстън няма да бъде пречка за неговото завръщане.

Във вторник Алпин публикува съобщение, според което резервният състезател Оскар Пиастри ще заеме мястото на Фернандо Алонсо, който ще премине в Астън Мартин. Няколко часа по-късно действащият шампион от Формула 2 напълно опроверга твърденията на френския отбор.

Пиастри отрече да е подписал договор с Алпин за 2023 г. и добави, че няма намерение да се състезава за тима от Енстън през следващия сезон.

Според слуховете, младият австралиец е подписал договор с Макларън. Това може да постави в неудобна ситуация неговият сънародник Даниел Рикиардо. Преди няколко седмици 33-годишният състезател публикува съобщение в социалните мрежи. Там той казва, че ще остане в британския тим до края на следващата година.

Рикиардо се присъедини към тогавашния отбор на Рено през 2019 г. Австралиецът реши да продължи кариерата си на друго място след като бе недоволен от отношението към него в Ред Бул.

Престоят на Даниел Рикиардо в Рено бе изпълнен с разочарования. 8-кратният победител в F1 записа два подиума за два сезона и бе далеч от темпото на бившия си отбор. Още пред старта на сезон 2020 той обяви, че ще напусне френския отбор в посока Макларън.

Това действие на 33-годишния състезател от Пърт не се е харесало на тогавашния шеф на Рено Сирили Абитебул, както и на главния изпълнителен директор Лука де Мео.

От друга страна, Абитебул вече не е част от ребрандирания тим на Алпин. Същевременно Лоран Роси пое ролята на изпълнителен директор на френския отбор. Тези промени могат да наклонят везните в полза на Рикиардо при негово евентуално завръщане в Енстън.

Шафнауер неведнъж е казвал, че основният план на Алпин е да изпълни плана си от 100 състезания, преди да се върне в челото на колоната. Разбира се, това трябва да се случи с правилните пилоти.

„Изобщо не мисля, че това е проблем. Мисля, че това, върху което трябва да се съсредоточим, са плановете, които имаме за следващите 89-88 състезания, заяви шефът на Алпин.

Трябва да сме сигурни, че ще допълним този план с пилота, който най-добре ще ни пасне. В момента има някои добри възможности пред нас.“

„Затова искаме да поставим най-добрия пилот до Естебан [Окон], за да можем да продължим напред към това, което планираме.“

Според Шафнауер това няма да е първият случай, в който един пилот има договор с един отбор, а в крайна сметка се озовава в друг, Румънско-американският инженер посочи като пример ситуацията с Дженсън Бътън през 2003 г. Тогава британецът подписа договор с Уилямс, но в крайна сметка се озова в тима на БАР Хонда.

„Бил съм наоколо достатъчно дълго, за да видя как подобни неща се случват“, коментира Шафнауер.

Когато Дженсън подписа с Уилямс и се озова в БАР Хонда, ако си спомняте онези дни, нямаше абсолютно никакъв проблем.“

Искам да кажа, че знам, че Оскар е различен от Дженсън. Надявам се, че няма да се наложи да тръгнем по този път. Но презумпцията е такава, че пилотът иска да отиде някъде другаде. Така че се надявам това да не е така.

Но съм виждал случаи, в които даден пилот всъщност е подписал неправилно с друг отбор и е трябвало да кара за тима, с който е подписал първоначално.“

И това не беше абсолютно никакъв проблем. По онова време Дженсън свърши отлична работа в БАР и така и не се върна в Уилямс“, завърши Отмар Шафнауер.